[Pardus-kullanicilari] lvm raid

Coskun AKTAS CAKTAS at IAOSB.ORG.TR
17 Ara 2010 Cum 15:41:25 EET

Yazdıklarınızdan anladığım harddiskime Pardus 2009, Pardus 2011 ve Pardus kurumsal dışında başka bir işletim sistemi kuramam. Pardus kurumsal ve 2011 de aynı LVM yi kullanacak.

From: pardus-kullanicilari-bounces at pardus.org.tr [mailto:pardus-kullanicilari-bounces at pardus.org.tr] On Behalf Of Emre Erenoglu
Sent: Friday, December 17, 2010 3:12 PM
To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] lvm raid

2010/12/17 Coskun AKTAS <CAKTAS at iaosb.org.tr<mailto:CAKTAS at iaosb.org.tr>>
Yanlış bilmiyorsam harddiski en fazla 4’e bölüyoruz. Özel bölümleme kısmı biraz karışık geldi. Ben genellikle kurulacak bölümü seçip kur diyorum. 500 MB yer ayrılınca ¼ harddisk alanı yok olmuş oluyor. Geriye de sadece üç işletim sistemi kurulabilir değil mi?

Normal bir diskte dediginiz dogru, 4 tane ana (primary, boot edilebilir) bolum veya uzatilmis (extended)  bolum yaratilabiliyor. Ancak bir bolumleme tablosunda sadece 1 uzatilmis bolum yaratabilirsiniz. (yani 3 ana + 1 uzatlimis ya da 4 ana bolum)

Daha sonra bu uzatilmis bolumun icine cok sayida (sanirim en fazla 24 tane ama emin degilim) mantiksal bolum yaratabilirsiniz.

Ancak LVM ayri bir kategori. 4 bolum gibi bir sinirlamamiz yok, diskte bir boot bolumu ve bir LVM bolumu olduktan sonra,artik bu LVM bolumun icinde LVM Volume gruplari ve volume'ler yaratabilirsiniz. Her bir volume'u ayri bir bolum gibi dusunun.

Ozellikle sunucu sistemlerde yeni diskler eklendikce bu diskleri eski volum'lere eklemek vs. kolaylasiyor.

http://www.cozumpark.com/blogs/linux_unix/archive/2010/03/07/lvm-logical-volume-manager.aspx

--
Emre