[Pardus-kullanicilari] lvm raid

Coskun AKTAS CAKTAS at IAOSB.ORG.TR
17 Ara 2010 Cum 14:53:53 EET

Yanlış bilmiyorsam harddiski en fazla 4’e bölüyoruz. Özel bölümleme kısmı biraz karışık geldi. Ben genellikle kurulacak bölümü seçip kur diyorum. 500 MB yer ayrılınca ¼ harddisk alanı yok olmuş oluyor. Geriye de sadece üç işletim sistemi kurulabilir değil mi?

From: pardus-kullanicilari-bounces at pardus.org.tr [mailto:pardus-kullanicilari-bounces at pardus.org.tr] On Behalf Of Emre Erenoglu
Sent: Friday, December 17, 2010 2:27 PM
To: pardus-kullanicilari at pardus.org.tr
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] lvm raid

2010/12/17 Coskun AKTAS <CAKTAS at iaosb.org.tr<mailto:CAKTAS at iaosb.org.tr>>
Pardus kurumsal ve Pardus 2011 de lvm raid desteği var? Bu konu biraz kafamı karıştırdı. Aynı disk üzerine iki işletim sistemi kurduğum zaman ikisi içinde 500 MB yer ayrılıyor. Böyle bir bölüm açmak zorunda mıyım? Bu bölümler olmadan kurulum yapmak mümkün mü?

Ayni diske iki isletim sistemi kuracaksaniz, ozel bolumleme yapmaniz lazim.

Yani ilk sistemi kurarken ikinci icin yeterli alan ayirmanizi oneririm. Daha sonra /boot olarak 500'luk dha onceden ayrilmis yeri, veriler icin de ayirdiginiz kismi kullanabiliriniz. Isterseniz ayirdiginiz yeri Kok (/) ve ev (/home) dizinleri icin ayri ayri LVM volume'leri yaratacak sekilde de kullanabilirsiniz.
--
Emre