[Pardus-kullanicilari] lvm raid

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
17 Ara 2010 Cum 14:27:19 EET

2010/12/17 Coskun AKTAS <CAKTAS at iaosb.org.tr>

>  Pardus kurumsal ve Pardus 2011 de lvm raid desteği var? Bu konu biraz
> kafamı karıştırdı. Aynı disk üzerine iki işletim sistemi kurduğum zaman
> ikisi içinde 500 MB yer ayrılıyor. Böyle bir bölüm açmak zorunda mıyım? Bu
> bölümler olmadan kurulum yapmak mümkün mü?

Ayni diske iki isletim sistemi kuracaksaniz, ozel bolumleme yapmaniz lazim.

Yani ilk sistemi kurarken ikinci icin yeterli alan ayirmanizi oneririm. Daha
sonra /boot olarak 500'luk dha onceden ayrilmis yeri, veriler icin de
ayirdiginiz kismi kullanabiliriniz. Isterseniz ayirdiginiz yeri Kok (/) ve
ev (/home) dizinleri icin ayri ayri LVM volume'leri yaratacak sekilde de
kullanabilirsiniz.
--
Emre