[Pardus-kullanicilari] Pardus 2011 Yeni özellik istekleri. -KANAAT ÖNDERİ ve CAMİA

Hasan Bektaş hasbektas at hotmail.com
19 Ağu 2010 Per 05:54:59 EEST

Merhabalar,

Erkan Tekman Bey'in bizleri bilgilendirmek amacıyla gönderdiği "Pardus camia toplantısı" konulu elmeğinde sıkça kullandığı "camia" sözcüğü ile "kanaat önderi"  tamlamasını  isabetsiz bulan ilk kişi sanırım benim.  Windows gibi bir dünya devine karşı çıkmaya kalkışmak hem cesaret hem de birikim gerektiriyor olmalıydı ki, Pardus'un aldığı yola bakınca öyle olduğuda anlaşılıyor. Peki böylesine güç bir işi başaran ekibin başındaki insan neden, yazılımın  neredeyse temeli olan "ise", "değilse" seçeneklerinden "değilse'yi" hiç aklına getirmez?

Niçin "ben hatalı olabilirim, camia sözcüğünü en çok futbolcular kullanıyor ki -onlar ana dillerini yaklaşık 100 kelimeyle kullanabilenlerdir- , ve yanında "kanaat önderi"  tamlaması tarikat müridlerinin dillerine pelesenk ettiği bir deyimdir diye düşünmeyip tartışmayı başka bir platforma aktarmaya çalışıyor. Hata ettim demek çok mu zor? Ne demek  "bu listenin konu ve kapsamı dışındadır?" Bu listenin içinde nelrn yer alacağına Erkan Bey mi kara verecek? Söz konusu Türkçe olunca zorunlu olarak her listede yer alacaktır. Bu işin solculukla, sağcılıkla kapitalizmle, sosyalizmle ilgisi yoktur. Ancak Erkan Bey'in elmeğinde jakobenizmin izdüşümü vardır. Hani havas'ın avam' bakışı: neyi nerde konuşacağınızı siz bilmezsiniz , biz sizin yerinize biliriz hem de daha iyi biliriz şeklinde..

TV'lerde spor programları izleyenle "camia" sözcüğünün ne kadar sıkm kullanıldığına şahittirler nasılsa...

Sizlere "kanaat önderi" tamlamasına dair Ahmet Hakan'dan örnek sunarak  sözlerime son vereyim.

“Evet” diyenlerin geçit resminde dün sıra, Konya’da ikamet eden bir “zat-ı muhterem”deydi.
Gazete, bu “muhterem kişi”yi şu sözlerle takdim ediyor:
“Abdullah Büyük Hoca Efendi...”
“Türkiye’nin sevilen ismi...”
“Kanaat önderi...”
Söz konusu “Abdullah Büyük Hoca Efendi”, bir tür “İslami açıdan evet demenin gerekliliği...” konulu bir fetva patlatıyor.

Bana ne kadar cahil olduğumu, Camia'nın da Topluluk'unda Türkçe sözcükler olduğunu hatırlatan elmekler göndermek yerine niçin kaygılandığımı anlamanızı rica eder...

Sağlıklı uzun ömğür dileklerimle...

Windows illetinden kurtulalım derim.

Hasan BEKTAŞ