[Pardus-kullanicilari] Pardus 2011 Yeni özellik istekleri. - Adlandirma sorunu.

Husrev wapper at gmail.com
19 Ağu 2010 Per 00:15:23 EEST

2010/8/18 Emre Erenoglu <erenoglu at gmail.com>

> Doğrusu beni ısırıyor. Topluluk demek varken Camia demenin bir anlamı yok
> bence.

Camia veya topluluk demek kişinin seçimidir. Birinin kullanan diğerini
kullanandan üstündür demek de gülünç. Burada olan "Pardus Topluluğu"
dediğiniz şeyin isminin "Pardus Camiası" olarak değiştirilmesini istemem
değil. Böyle olsa söylediğinize katılırım, "Topluluk varken camia demenin ne
anlamı var?"

Ancak, diğer insanlara sen niye topluluk demiyorsun da camia diyorsun diye
soramayız. İster camia derim ister cemaat derim, ister community derim ister
mikrodalga derim ister pokemon center derim. "Onu diyemezsin bunu de bu daha
modern" demek çağ dışı kalmış faşistçe bir yaklaşım.

Dile yerleşmiş kelimeleri dilden çıkarmakla ilgili görüşüm de şudur :
Bu çaba ülkemize yerleşmiş yabancı uyruklu insanların tespit edilip
sınırdışı edilmesi gibidir. Güzel Türkçe'mizde Arapça ve Farsça kelimeler
olduğu gibi güzel ülkemizde de Arap ve Fars kökenli vatandaşlarımız da var.

Büyük ünlü uyumuyla küçük ünlü uyumu da benim gözümde kafa tası ırkçılığının
dil eksenindeki izdüşümüdür. Faşizanlıktır.

--
Husrev
husrev at ozayman.com