[Pardus-kullanicilari] küçük bir ayrıntı

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
26 Eyl 2009 Cmt 16:09:53 EEST

On Friday 25 September 2009 14:53:05 enis akcam wrote:
> 1 - toshiba A 200 laptop bilgisayarıma ayrıca harici 250 GB  hard diski
> takılı unutmuşum.Bilgisayarımı kapatıp açtıgımda uzun süre açılmadığını
> fark edip hard diskin USB kablosunu çıkardım . Yeniden başlattım. Ve
> Açıldı. Küçük bir ayrıntı......

Bunun zaten Pardus ile ilgisi yok. Karşılaştığınız durum çok normal. BIOS
harici diskinizden açmaya çalışıyor.

> 2- Bilgisayarımda aynı zamanda vista işletim sistemi de var Nvidia ekran
> kartı vista işletim sisteminde 32 bit olarak gözüküyor  Pardus 2009 da ise
> 24 bit olarak görünüyor. (kartı tanıttın mı diye sorulmasın Kartrımı
> tanıttım )

bpp (bits per pixel) ve depth adında birbiriyle çok karıştırılan iki kavram
var. Windows ayarlarında gördüğünüz değer bpp. Pardus'ta gördüğünüz değer ise
depth. Pardus'ta 24 değerini görüyorsanız 32 bpp kullanılıyor demektir.
Kullanıcılara bpp değerini göstermenin mantıklı bir yanı yok. Kullanıcıyı
ilgilendiren şey, renk sayısını belirten değer. Yani depth.