[Pardus-kullanicilari] USB HDD'yi geç tanýma

Erdem Uysal uysalerdem at gmail.com
30 Mayýs 2009 Cmt 15:48:21 EEST

Emre Bey,
Kullandığım sistem 2008 Canis Aureus, tam güncelli. Laptopumda bir adet
fiziksel sabit disk var. 2 adet geniş hacimli taşınabilir diskim var. 2 side
3.5".
1. Maxtor 320 GB. Disk 2'e bölünmüş durumda.
2. Philips 500 GB. Disk 3'e bölünmüş durumda.

Bu taşınabilir diskler sürekli bilgisayarıma takılı değiller. Gün içinde
ihtiyacım oldukca takıp çıkarmak durumunda kalıyorum.

Taşınabilir diskler bilgisayarıma takılı değilken #fdisk komutunun çıktısı
şöyle.

Disk /dev/sda: 120.0 GB, 120034123776 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 14593 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes
Disk identifier: 0x13941394

   Device Boot      Start         End      Blocks   Id  System
/dev/sda1   *           1        3378    27133753+   7  HPFS/NTFS
-------------» Windows XP kurulu
/dev/sda2            3379       12353    72091687+   5  Extended
/dev/sda3           12354       13658    10482412+  83  Linux
-------------»  Yeni sürüm denemeleri için, yedek.
/dev/sda5            3379        5336    15727603+  83  Linux-------------»
2008.3 ROOT.
/dev/sda6            5337        5597     2096451   82  Linux swap / Solaris
-------------» SWAP alanım
/dev/sda7            5598        6641     8385898+  83  Linux -------------»
Pardus HOME
/dev/sda8            6642       11745    40997848+   b  W95 FAT32
-------------» Linux ve Win ortak kullanım için.
/dev/sda9           11746       12353     4883728+  83  Linux -------------»
UBUNTU ROOT.

Dahili kamerayı karalisteye eklemenin başka bir yolu yok mu? Yani kullandığı
sürücüyü değil de, donanımı engellemek gibi. Çünkü başka bir web kamerası
kullanıyorum görüntülü görüşmelerimde. Onun kullandığı sürücüleri bozmak
istemem.

Linuxda windowsdaki "Bilgisayarım (sağ tuş), Özellikler, Aygıt yöneticisi,
Donanımı Devre Dışı bırak" gibi bir uygulama var mı? Yoksa dediğiniz gibi
"gspca" yı uçurup deneyeceğim.

Teşekkürler,