[Pardus-kullanicilari] USB HDD'yi geç tanýma

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
30 Mayýs 2009 Cmt 14:50:19 EEST

2009/5/30 Erdem Uysal <uysalerdem at gmail.com>

> Bir kaç ay öncesine kadar ben de sizin gibi taşınabilir diskimi taktığım
> gibi masaüstümde kullanıma hazır buluyordum.
>
> Tahminimce bilgisayarıma entegre web kamerasındaki problemi, windows bir
> şekilde göz ardı edebiliyor, (ya da bana farkettirmeden arkada uğraşıp
> duruyor) yalnız linuxda bir noktada çakışm oluyor. Özellikle bu "auto mount"
> betiÄŸinin iÅŸlemesinde.

Evet web camerasi cok sayida hata uretmis. Entegre olmasi cok kotu, cikartip
deneyelim diyecektim. Ancak

pisi rm gspca

komutu ile bu surucuyu ucurmayi bir deneyebilirsiniz, ya da
/etc/modprobe.d/blacklist-compat  dosyasinin sonuna:

blacklist gspca

komutunu verip tekrar baslatmak da ise yarar. Bu iki metod gspca modulunu
kaldiracak veya kapatacak, boylece disk sorununa odaklanabilecegiz.

Dmesg çıktısında aşağıdaki satırların defalarca tekrar etmesi bir problem
> olduğunu gösteriyor sanki. Ama otomatik "mount" problemi ile ne kadar
> alakalı bilemiyorum.
>
> /var/pisi/gspca-0.0_20071224-14/work/gspcav1-20071224/Vimicro/vc032x.h:
> [vc032x_read_sensor_register:107]  I2c Bus Busy Wait  0

Bilemiyrouz, gspca'yi ucurunca gorebiliriz. syslog dosyasniza baktim, sda ve
sdb disklerini gordum. Sistemde kac disk var? Hangisi nerde ve kapasite
nedir? Sistem Pardus 2008  mi yoksa 2007 mi?

--
Emre