[Pardus-kullanicilari] USB HDD'yi geç tanýma

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
30 Mayýs 2009 Cmt 15:52:56 EEST

2009/5/30 Erdem Uysal <uysalerdem at gmail.com>

> Dahili kamerayı karalisteye eklemenin başka bir yolu yok mu? Yani
> kullandığı sürücüyü değil de, donanımı engellemek gibi. Çünkü başka bir web
> kamerası kullanıyorum görüntülü görüşmelerimde. Onun kullandığı sürücüleri
> bozmak istemem.

Verdiginiz bilgiler icin tesekkurler. Donanimi belki BIOS'tan kapatmaniz
mumkun olaiblir, onun disinda ben bir yol goremedim ama biraz arastiralim.
Burda amacimiz webcam'inizi devreden cikarmak degil, oncelikle diskinizin
problemini izole etmek. Diski cozdukten sonra, webcam konusuna ayrica
egilebiliriz. Ayrica 2. webcam'inizin de gspca kullandigina emin misiniz?
Belki o baska bir surucu kullaniyordur?

Linuxda windowsdaki "Bilgisayarım (sağ tuş), Özellikler, Aygıt yöneticisi,
> Donanımı Devre Dışı bırak" gibi bir uygulama var mı? Yoksa dediğiniz gibi
> "gspca" yı uçurup deneyeceğim.

Ozgurlukicin'in Beyin kismi icin guzel bir oneri :)

--
Emre