[Pardus-kullanicilari] uzak masa üstü - xrdp (@sourceforge)

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
5 Mayýs 2009 Sal 17:25:46 EEST

2009/5/5 ilke Muhtaroglu <ilke.muhtaroglu at googlemail.com>

> Merhaba,

windows rdp diye bir protocol ile bu işi yapıyor, linux da ise tahminim
> üniversite de yada sonradan açılan bir protokol olan VNC ile bu işi
> yapıyor...

Ayrica Nomachine sirketi tarafindan (www.nomachine.com) gelistirilen NX
protokolu de var.

bundan dolayı VNC nin türevleri var ama ben bir türlü lan da dahi bu VNC
> lerde yeterli reflex hızını göremedim, çalışıyor ama yavaş kalıyor
> nedense. tightVNC, echoVNC denedim çalıştı tabi öncesinde pardus ta VNC
> server lar kurulmuş olmalı (eğer yoksa vnc server diye arattığında
> server - client pair leri bulacaksındır.) Wikipedia da uzak masaüstü
> ürünlerinin karşılaştırması var...

Haklisiniz, vnc rdp kadar hizli degil. Ama NX gayet iyidir. Asagida verdigim
Wiki girdisinden deneyin bence:

http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:%22NX_Metodu%22_ile_uzak_masaustu_baglantisi_(Yavas_Baglantilarda_Bile)

işte bu noktada Windows rdp protokolunu açmış durumda ve ilk derlenmesi
> xrdp dir, bunu sourceforge da bulabilirsiniz. ama bir uyarı bu SuSE
> linux da KDE de özellikle tam çalışmıyor. ama pardus' da çalışabilir.
> Denemeye değer çünkü bu xrdp serveri kurduğunuzda windows tan harici bir
> clienta ihtiyaç duymadan windows remote desktop connection ile
> bağlanılabilinir...

xrdp'nin sitesi en son 2007'de guncellenmis, son surumlerini de 2008 Haziran
ortasi cikarmislar. Nedense pek aktif bir projeye benzetemiyorum, gene de
bir goz atayim.

Tavsiyem, NX kullanmanizdir.

Emre