[Pardus-kullanicilari] ssh - static ip - rt-102 rooter/adsl modem - LAN da ki linux makineye erişim

ilke Muhtaroglu ilke.muhtaroglu at googlemail.com
5 Mayıs 2009 Sal 08:18:03 EEST

Merhaba

statik ip li bir rt 102 adsl modem / rooterım var.

    dışardan   " ssh user at statik_ip " ile  LAN da ki bir linux makinaya
ulaşmak istiyorum...

.linux makina da firewall ı kaldırıyorum (işler kolaylaşsın diye)
. rt 102 adsl modem de ki firewallı da devre dışı bırakıyorum.
. NAT ayarlarınıda etkin kılıp, port yönlendirmeyi yapıyorum
    (Hedef IP adresi        -       LAN da ki statik ip       -
Protokol tipi       -     WAN PORTLARI       -      HEDEF LAN PORTLARI )

test yapıyorum ama ssh programı hata dönüyor bağlanamıyorum hata alıyorum  ?

bu olay beni çok kısıtlıyor nasıl çözebilirim ? bu olayı başarmış &
yapmış birisi tecrübe ve bilgilarini paylaşabilir mi ?
bu problemin çözümünde yardım cı olacak pratik bir tutorial söyleyebilir
misiniz?

ilke