[Pardus-kullanicilari] uzak masa üstü - xrdp (@sourceforge)

ilke Muhtaroglu ilke.muhtaroglu at googlemail.com
5 Mayıs 2009 Sal 07:47:02 EEST

Merhaba,

uzak masa üstü olayı yakın zamanda çok önemli olacak hatta usb sticklere
takılı dağıtılacak diye okumuştum...
ve evde ki LAN da dahi kullanılabileceğini gördüğümden dolayı ben biraz
baktım...

windows rdp diye bir protocol ile bu işi yapıyor, linux da ise tahminim
üniversite de yada sonradan açılan bir protokol olan VNC ile bu işi
yapıyor...

bundan dolayı VNC nin türevleri var ama ben bir türlü lan da dahi bu VNC
lerde yeterli reflex hızını göremedim, çalışıyor ama yavaş kalıyor
nedense. tightVNC, echoVNC denedim çalıştı tabi öncesinde pardus ta VNC
server lar kurulmuş olmalı (eğer yoksa vnc server diye arattığında
server - client pair leri bulacaksındır.) Wikipedia da uzak masaüstü
ürünlerinin karşılaştırması var...

işte bu noktada Windows rdp protokolunu açmış durumda ve ilk derlenmesi
xrdp dir, bunu sourceforge da bulabilirsiniz. ama bir uyarı bu SuSE
linux da KDE de özellikle tam çalışmıyor. ama pardus' da çalışabilir.
Denemeye değer çünkü bu xrdp serveri kurduğunuzda windows tan harici bir
clienta ihtiyaç duymadan windows remote desktop connection ile
bağlanılabilinir...

bu konuda ben de yazışmalara katılmak isterim özelden de istediğin zaman
soru sorabilirsin. seve seve yardım ederim...

ilke