[Pardus-kullanicilari] pardus kurulumda disk bölümlendirme

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
24 Þub 2009 Sal 22:42:25 EET

2009/2/24 Hamit Giray Nart <hgnart at groupwain.net>

> Takas (swap) bölümü ayrı bir bölümdür, herhangi bir bölüm içinde oluşmaz.
> Takas için ayırdığınız sabit disk bölümüne hiçbir işletim sisteminden
> ulaşamazsınız (yani dosya yazmak, silmek gibi).  Ancak anabelleğinize
> güveniyorsanız, takas alanı oluşturmak zorunda değilsiniz. Bu da sizin
> isteğinize kalmış bir şey. Ancak genelde anabellek miktarının 2 katı kadar
> bir takas alanı önerilir (bende 3GB anabellek ve 5GB takas alanı var).

Takas icin ayri bir bolum ayirmaniz da sart degil, takas'i bir dosya olarak
da sonradan ayarlayabilirsiniz windows'daki gibi.

Bir de bellek miktari arttikca, belleginizin 2 kati kadar takas onerilir
cumlesi de tarihe karisti. Bu cumle, eskiden RAM'ler pahali iken, siz 256 MB
ram aldiysaniz, kesin 600 MB RAM'lik isiniz vardir, o yuzden en iyisi 500 de
siz ekleyin takas olarak, toplam 750 olsun dusuncesiyle soylenmistir. Artik
gecerli degil bu, hangimiz 2 gigabyte ram'li sistemimzde 6 gigabyte ram
gerektirecek super paralel rendering islemleri yaptiriyoruz?

Ara sira makineyi en yogun kullanadiginiz zamanlarda top komutunun veya free
komutunun ciktilarina bakin, orda toplam bellek miktariniza yaklasmiyorsa
kullanim, hic takas acmayin. Takasi kapatmanizin performans icin bir farki
da olmaz windows'daki gibi (windows hizlaniyor takas kapatilirsa), linux
sonucta takas'i sadece gerektiginde kullanir, windows gibi biraz oraya biraz
buraya yayilayim yapmaz.

--
Emre