[Pardus-kullanicilari] pardus kurulumda disk bölümlendirme

Hamit Giray Nart hgnart at groupwain.net
24 Şub 2009 Sal 22:03:31 EET

Alper Bey merhaba,
> kurarken bir detayı merak ettim. Acaba bir 3. disk alanı açtığımda ne
> kadarlık yer tavsiye edersiniz
Ayıracağınız yer size kalmış. Pardus'u ne için kullanacağınıza bağlı. Ama
günlük kullanım için 15-20GB yer Pardus'a fazlasıyla yetecektir. Benim
ayırdığım 68 GB'nin 63 GB'si boş. :)
Ancak fotoğraflarım, müziklerim gibi dosyalarım; "ya Pardus'u beceremezsem,ya
gerekirse ne yaparım?!" korkusunu attıktan sonra şutladığım findos fiştanın
bir zamanlar bulunduğu diskimdeler. NTFS vey FAT formatlı disklerinizde bu
tip kişisel dosyalarınız varsa, bunları Pardus bölümüne taşımanız gerekmiyor.
> swap için 4. bir bölüm daha oluşturayım
> mı yoksa swap C'nin içinde kendiliğinden yer alacak mı ?
Takas (swap) bölümü ayrı bir bölümdür, herhangi bir bölüm içinde oluşmaz.
Takas için ayırdığınız sabit disk bölümüne hiçbir işletim sisteminden
ulaşamazsınız (yani dosya yazmak, silmek gibi).  Ancak anabelleğinize
güveniyorsanız, takas alanı oluşturmak zorunda değilsiniz. Bu da sizin
isteğinize kalmış bir şey. Ancak genelde anabellek miktarının 2 katı kadar
bir takas alanı önerilir (bende 3GB anabellek ve 5GB takas alanı var).
> Aynı olay vista home premium'da nasıl olur ?
Bu sorunun yeri burası değil. Ama eski bir findos kullanıcısı olarak sorunuzu
cevaplayayım:
Takas alanının findosdakarşılığı sanal bellektir.
Başlat -> Denetim Masası -> Sistem ve Bakım -> Sistem'i tıklatın.
Gelişmiş sistem ayarları'nı tıklatın. Yönetici izni gerekli. Yönetici parolası
veya onay istenirse, parolayı yazın veya onay verin.
Gelişmiş sekmesinde, Performans altında Ayarlar'ı tıklatın.
Gelişmiş sekmesini tıklatın, burada Sanal Bellek ayarlarını göreceksiniz.