[Pardus-kullanicilari] dis(harici) sabit disk sorunlari

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
15 Şub 2009 Paz 16:10:38 EET

2009/2/15 Botan Gunoz <pardus.mbg at gmail.com>

> 1. sistemimi actigimda, usb ile bagli dis(harici) sabit diskim (wd my book
> 1.5tb)  "sistem"de ve turuncu parmak disk(flash disc) simgesinde, 'bagli
> degil' olarak gorunuyor.

neden?

Normal davranis bu sekilde, harici suruculer elle baglanmayi bekliyorlar.

masaustundeki turuncu parmak disk simgesinin uzerine tikladigimda usb ile
> bagli isbu sabit diskin icini okumaya basliyor ve icerigini gosteriyor.
>
> daha sonra "sistem"e yeniden/tekrar baktigimda da bu kez "bagli" olarak
> gorunuyor.
> islem yapmama izin veriyor! :-))   :-((

Evet normal.

> [...]
> farkli adlar(adresler) atiyor: soyle ki: "/media/sdg1" ya da "/media/sdh1"
> vb gibi.
>
> bunun sakincasi: o sabik diski onceden "onceki" adlari ile adreslemis
> oldugum programlar, yeni acilistan sonra, o sabit diski bu kez yeni/farkli
> ad/adresi nedeni/dolayisi ile goremediklerinden islem yapamayip, hata
> mesajlari veriyorlar, duruyorlar. elle yeniden, yeni adina yonelik
> adreslemem gerekiyor!
>
> neden sistem ayni usb dis sabit diske her acilista farkli bir ad/adres
> atiyor ki? onceki/en son ozelliklerini okuyup, taniyip, tekrar acilista bir

Eger hep ayni USB portuna takmaniza ragmen bu sorun cikiyorsa, yorum
yapamiyorum.

3. bir baska konu, birden fazla usb dis sabit diski gormemesi normal midir?
> birini okuyor, digerlerini okumuyor/gormuyor? parmak disk demiyorum: sdd
> diyorum!

Hayir, hepsinin gorulmesi gerekir. Icerdikleri dosya sistemi duzgun
durumdaysa tabii. Bu tip bir durum olustugunda, dmesg komutunun ciktisina
veya /var/log/syslog dosyasinin sonlarina (tail /var/log/syslog) bakmak
bilgi verebilir olan bitenle ilgili.

> 4. usb dis sabit disk okuma/isleme kapasite ust siniri onceleri 1tb idi,
> sanirim bu asildi! (benim sistemimdeki dis usb sabit disk  1,5tb ve islem
> yapiyor!)  simdi kactir acaba?

Bir sinir oldugunu zannetmiyorum, dosya sistemiyle ilgili bir sey bu. Ext3
icin wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Ext3) der ki, 4 KiB'lik blok
buyuklugu ile 16 terabyte'a kadar yolu varmis, tek tek dosyalar da 2
terabyte buyuklugunde olabiliyormus.

5. dis sabit disk vb birim ile firewire baglanti yapamiyor muyuz hala?
> yukarida sozunu ettigim dis sabit diskin ve masaustu kasamin her ikisinde de
> firewire baglanti olanagi var. ancak firewire ile bagladigimda
> "gormuyor/okumuyor"!..   (Oysa firewire baglanti cok daha hizli ve guvenilir
> deniyor!)
>
> neden?

Sorun olmamasi lazim. Firewire'la calismak icin belki ayrica usb'den
elektrik beslemesi gerekiyor olabilir.  Yine dmesg'den konu ile ilgili bilgi
alinabilir.

--
Emre