[Pardus-kullanicilari] dis(harici) sabit disk sorunlari

Botan Gunoz pardus.mbg at gmail.com
15 Şub 2009 Paz 15:18:42 EET

ustadlar merhabalar,

1. sistemimi actigimda, usb ile bagli dis(harici) sabit diskim (wd my book
1.5tb)  "sistem"de ve turuncu parmak disk(flash disc) simgesinde, 'bagli
degil' olarak gorunuyor.

(gerci onceleri bu turuncu parmak disk (flash disk)  simgesi bile, usb
dis(harici) sdd, 1tb'nin uzerinde oldugu gerekcesi ile, masaustunde
gorunmuyordu, simdilerde her nasilsa ve neyse ki gorunuyor) .

neden?

masaustundeki turuncu parmak disk simgesinin uzerine tikladigimda usb ile
bagli isbu sabit diskin icini okumaya basliyor ve icerigini gosteriyor.

daha sonra "sistem"e yeniden/tekrar baktigimda da bu kez "bagli" olarak
gorunuyor.
islem yapmama izin veriyor! :-))   :-((

2. bu arada sistem acilislarinda zaman zaman, dis(harici) sabit diske farkli
adlar(adresler) atiyor: soyle ki: "/media/sdg1" ya da "/media/sdh1" vb gibi.

bunun sakincasi: o sabik diski onceden "onceki" adlari ile adreslemis
oldugum programlar, yeni acilistan sonra, o sabit diski bu kez yeni/farkli
ad/adresi nedeni/dolayisi ile goremediklerinden islem yapamayip, hata
mesajlari veriyorlar, duruyorlar. elle yeniden, yeni adina yonelik
adreslemem gerekiyor!

neden sistem ayni usb dis sabit diske her acilista farkli bir ad/adres
atiyor ki? onceki/en son ozelliklerini okuyup, taniyip, tekrar acilista bir
onceki ayni ad ve adresi vermiyor?

3. bir baska konu, birden fazla usb dis sabit diski gormemesi normal midir?
birini okuyor, digerlerini okumuyor/gormuyor? parmak disk demiyorum: sdd
diyorum!

4. usb dis sabit disk okuma/isleme kapasite ust siniri onceleri 1tb idi,
sanirim bu asildi! (benim sistemimdeki dis usb sabit disk  1,5tb ve islem
yapiyor!)  simdi kactir acaba?

5. dis sabit disk vb birim ile firewire baglanti yapamiyor muyuz hala?
yukarida sozunu ettigim dis sabit diskin ve masaustu kasamin her ikisinde de
firewire baglanti olanagi var. ancak firewire ile bagladigimda
"gormuyor/okumuyor"!..   (Oysa firewire baglanti cok daha hizli ve guvenilir
deniyor!)

neden?

saygi ile,

--
pardus.mbg

not:
gerektigini dusunmedigimden eklemedim: bu konunun sistemin yapilanmasindan
(konfigurasyon) bagimsiz olmasi gerektigini dusunuyorum.
ancak; sistemimin yapilanmasi (konfigurasyonu) gerekiyorsa eklerim.