[Pardus-kullanicilari] DNS nasıl flush edilir?

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
6 Şub 2009 Cum 22:42:23 EET

Fri, 6 Feb 2009 16:46:45 +0200, Gökhan Yurdusev <gyurdusev at gmail.com> :

> ping de sorun yok...zaten trace falan da yaptım çalışan diğer siteyle
> yollar ve de ping değerleri aynı...evdeki fiberoptik bağlantıda da
> aynı yavaşlık, işteki adslde de ve de diğer işteki mobi adsl
> bağlantıda da...Bursa dan hemen açılıyor..rusya dan ağır..almanyada
> hemen...kayseriden ağır..yani sorunu diagnose etmek çok zor...windows
> makine linux a göre biraz daha çabuk ama ayrı dns adresleri var o
> yüzdendir...
Ozel DNS ayari kullaniyor musunuz profillerde?

Hayir ise, mesajin gerisini okumayabilirsiniz :)

Evet ise, problem yasadiginizda, /etc/resolv.conf dosyasina bakar
misiniz, eski profillerden kalma bir ozel DNS ayari var mi?

Birkac ay once duzeltilen bir hatada, ozel DNS ayarlari profil
degistirince resolv.conf dosyasinda kalmaya devam ediyordu. Yerel bir
DNS varsa bu tanimlar arasinda, baska bir profilde bu DNS'e
ulasilamadigindan, DNS cozulmesini cok yavaslatiyordu.

Ancak dedigim gibi bu sorun uzun sure once cozuldu. Hala sizi
etkilemesi icin ya sisteminiz guncel olmamali ya da eskiden kalma
ozel bir DNS resolv.conf dosyasinda kalmis olmali.

                   Doruk