[Pardus-kullanicilari] Videolara alt yazıyı gömülü olarak eklemek

İnanç Yıldırgan inancyildirgan at gmail.com
30 Ağu 2009 Paz 22:56:22 EEST

30 Ağustos 2009 Pazar günü (saat 00:04:48) Caner GÜRAL şunları yazmıştı:
> Eğer videoyu yeniden kodlamayacak ve/veya mkv dosya taşıyıcısını
> desteklemeyen bir sinema sisteminde bu dosyayı oynatmayacaksanız,
> mkvmerge aracıyla, videoyu hiç kodlamadan da bunu yapabilirsiniz.
>
> Bununla beraber Avidemux aracıyla, kaynak görüntünün kalitesini
> düşürmeden, kaynaktaki kalite katsayısıyla (Same Quantizer as Input vs.)
> yeniden bir elden geçirme yaparak bu altyazıyı görüntüye ekleme
> yapabilirsiniz. (Avidemux'un süzgeçleri buna olanak verir.)
>
> Not: İnanç Yılgırgan'ın önerdiği yöntemle özgün görüntüyü bir sıkıştırma
> [...]

Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Böyle bir işlemi ilk defa
gerçekleştiriyorum dolayısıyla da bilgisizim. Asıl amacım iphone üzerinde boş
vakitlerde izlemek için bir kaç film vs. yüklemekti. Şimdi bakınca iphone;

* H.264 video, 1.5 Mbps'a kadar, 640x480 piksel görüntü, saniyede 30 kare,
AAC-LC ses ile 160 Kbps'e kadar, H.264 Temel Profilinin düşük karmaşıklıklı
sürümü, 48kHz, .m4v formatında stereo ses, .mp4 ve .mov dosya formatları;

* H.264 video, 2.5 Mbps'a kadar, 640x480 piksel görüntü, saniyede 30 kare,
AAC-LC ses ile 160 Kbps'e kadar ve 3.0 Seviyesine kadar Temel Profil, 48kHz,
.m4v formatında stereo ses, .mp4 ve .mov dosya formatları;

* MPEG-4 video, 2.5 Mbps'e kadar, 640x480 piksel görüntü, saniyede 30 kare,
AAC-LC ses ile 160 Kbps'e kadar Basit Profil, 48kHz, .m4v formatında stereo
ses, .mp4 ve .mov dosya formatları

destekliyor. Normal bir divx filmi bu 3 seçenekten herhangi birine alt yazısı
gömülü hale getirilmiş şekilde nasıl çevirebiliriz?