[Pardus-kullanicilari] firefox hızı

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
28 Ağu 2009 Cum 15:51:02 EEST

2009/8/28 Fatih Aşıcı <fatih at pardus.org.tr>:

> Bunların kayda değer bir etkisi olacağını sanmıyorum.
Ben sanıyorum, sanmasaydım yazmazdım :)
Bugüne kadar kendisi gelişmeye devam ederken hızından birşey
kaybetmeyen bir uygulama görmedim, Firefox için de durum farklı değil.
Örneğin 20 farklı yapılandırma seçeneği bulunan bir uygulamaya 100
tane daha yapılandırma seçeneği ekleyin, yeni yeni özellikler ekleyin,
doğal olarak yavaşlayacaktır. Firefox kendi yapılandırma
seçeneklerinden hariç olarak eklentilere sunduğu yapılandırma
olanaklarını da aynı havuzda tutuyor. Şu anda about:config yazdığımda
tam ekran olan Firefox'daki kaydırma çubuğunun tutulabilir kısmının
yüksekliği 5 mm falan (diğer bir deyişle upuzun bir yapılandırma
listesi var). Bunlar 500 değil de 50 tane olsaydı hız fark ederdi
bence.

> X sürecinin kullandığı bellek miktarı ~= X üzerinde çalışan uygulamaların
> kullandığı görsel öğelerin kapladığı bellek alanı. Bir uygulama X'e "Şu resmi
> bellekte tut" derse X süreci belleğinde o resmi tutacaktır. Ama uygulama işi

Bu durumda Pardus'un uzun süre kullanınca "şişen" diğer işletim
sisteminden ne farkı kalıyor bu noktada? Demek ki örneğin 3 gün açık
tutsam ve bu arada bir sürü uygulama çalıştırmış olsam bilgisayarım
"şişecek"?

> bittiği halde bu belleği serbest bırakmasını X'e söylemiyorsa bellek alanı
> gereksiz yere kullanımda olacaktır. Buradaki hata uygulamaların hatası, X'in
> değil. Gördüğünüz bellek kullanım oranları bence o kadar da çok değil.

560 MB çok değil mi? Şaka mı bu? Dizüstü bilgisayarımın 512 MB RAM'i
var, Allah'tan onu fazla kullanmıyorum..

> Peki neden Linux altındaki web tarayıcıları yavaş? Bunun en büyük sebebi
> *flash player* eklentisi. Bu eklenti belleği çok kötü kullanan kapalı kodlu
> bir yazılım. Linux altındaki chrome'un hızlı çalışma nedeni de öntanımlı
> olarak flash desteğini açmaması. Eğer chrome'u --enable-plugins parametresi
> ile açarsanız ne kadar çok yavaşladığını göreceksiniz. Bir de üstüne ülkemizde
> popüler web sayfalarında bilinçsizce kullanılan flash uygulamalarını
> eklerseniz bu tam bir işkenceye dönüşüyor.

Flash kuruluysa Chrome Flash'ları çalıştırabiliyordu (X ay önce),
artık öyle değil mi?

> Kısacası, suçu tarayıcılara, X'e, vs atmayın. Asıl sorun flash.

İyi de bendeki Firefox Flashblock açıkken de neredeyse aynı..
Konqueror biraz daha gelişmiş ve düzgün olsa Konqueror'a geçmeyi
düşündüm birkaç kez.. Firefox açıkken başka bir program açmaya korkar
mı insan yahu :)

Ama dediğinizi düşündüm de, bakalım Flash'ı kaldırınca nasıl olacak
Firefox, bir deneyelim..