[Pardus-kullanicilari] Elektronik Belge Yönetim Sistemi

Erkan Altan ealt78 at gmail.com
14 Ağu 2009 Cum 07:09:40 EEST

Merhaba,

Yaygın açık kaynak kullanımına geçmeyi kendisine hedef olarak seçmiş büyük
kamu kurumlarımızdan birisi Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) adında
bir yazılım projesi için çalışma başlattı. Kurum içi belge (evrak)
süreçlerine ilişkin tüm aşamaları (hazırlama, parafe etme ve onaylama,
dağıtım ve havale, takip ve kontrol, arşivleme vb.) kapsayan projede önemli
kriterlerden birisi de açık standartlara uygunluğun sağlanması. Proje için
önemli miktarda bir maddi kaynak ayrılmış durumda.

Proje şartnamesini incelediğimde hali hazırda mevcut olan açık kaynak
uygulamaların iyi tasarlanmış bir web arayüzü ve veritabanı altında
birleştirilmesi ile tamamlanabilecek bir proje olduğunu düşünüyorum. Proje
kapsamında editör olarak açık kaynak kodlu web editörleri veya openoffice
kullanılabileceği (eklenti yazılması gerekebilir) gibi mevcut latex
editörlerinden birisi de ihtiyaca göre özelleştirilebilir. Onay süreci
sonunda PDF'e çevirilen evrakların dağıtımı ve havalesi maksadıyla mail
protokolü ve mevcut açık kaynak mail server yazılımları kullanılabilir.

Bu konu ile ilgilenebilecek açık kaynak tecrübesi olan, tercihen türkiye
ofisi bulunan ve güvenilir firmalara nasıl ulaşabilirim?