[Pardus-kullanicilari] Makina açılırken çalışması gereken komut?

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
28 Nis 2009 Sal 16:02:05 EEST

Tue, 28 Apr 2009 12:36:42 +0300, Mucibirahman İLBUĞA
<mucip.ilbuga at gmail.com> :

> beceremeyebilir. İncelemelerimde /etc/init.d dizinini gördüm. Zira
> /etc/rc.d/rc.local dosyası pardus' ta zaten mevcut değil...
rc.local'in karsiligi /etc/conf.d/local.start dosyasi. Pardus'a ozgu
degil bu dosya yeri, ornegin Gentoo da ayni yer/dosyayi kullaniyor.

Yalniz bir ara (bir-iki yil once) local.start en sonda degil, servisler
baslamasindan oncesine cekilmisti diye hatirliyorum. Bir olasilik o
komutu calistirmak istediginizde network servisi henuz baslamamis
olabilir. Network servisinin baslamasini beklemek icin biraz sleep
eklemeniz gerekebilir betiginize.

Daha once bu konu birkac kez gundeme gelmisti gelistirici listesinde ve
hata takip sisteminde ama davranis degismedi diye hatirliyorum.

> satırını girdim. Bu dosyayı tek başına çalıştırdığımda bağlama işlemi
> gerçekleşmesine rağmen makina açılışında bağlama olmuyor! Makina
> açılırken ya da en azından kullanıcı oturum açarken bu komut
> dosyasını nasıl çalıştırabilirim?
Kullanicinin ev dizinindeki ~/.kde/Autostart dizinine yerlestirdiginiz
calistirilabilir komutlar kullanici giris yaptiginda otomatik
calistiriliyor.

                   Doruk