[Pardus-kullanicilari] shell script

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
4 Nis 2009 Cmt 02:16:30 EEST

On Sat, 4 Apr 2009 01:59:34 +0300
ahmed yasar <yasar.tuncez at gmail.com> wrote:

> [...]
> dedim...
>
> Bir sunucudan diğerine scp ile otomatik dosya atan bir script yazmaya
> çalışıyorum. Ama bir yerde takıldım. Sunucunun hattını v.s aşağıdakine
> benzer şekilde kontrol ettirip log'latabiliyorum, ama sıra uzak
> sunucuya dosyanın atılmasını kontrol ettirip dosya atılmışsa log
> dosyasına kayıt düşecek işlemine gelince tıkandım.
>
> scp $SOUR_DIR/EG* -l root $DEST_IP:$DEST_DIR/. > /dev/null 2>&1
> --------------------------- > Bu satırda $? her defasında 1 değerini
> alıyor. Neden olduğunu bir türlü anlamadım. Halbuki dosya atılmışsa

 komutunuzda hatalar olduğu için askıda kalıyor, bu yüzden betiğiniz
ilerlemiyor

 -l parametresi scp de ssh ile aynı değil, root@$DEST_IP şeklinde
kullanmalısınız

 $DEST_DIR/  dan sonra nokta koymamalısınız

 kabuk olarak bash kullanıyorsanız (büyük ihtimalle öyledir)

 > /dev/null 2>&1

 yerine

 &>/dev/null

 kullanabilirsiniz, ayrıca yönlendirme işlemlerinde karakterler arasına
boşluk koymamanızda fayda var (mesela > işaretinden önce ve sonra)