[Pardus-kullanicilari] shell script

ahmed yasar yasar.tuncez at gmail.com
4 Nis 2009 Cmt 12:19:30 EEST

Merhaba Onur Bey,

>  komutunuzda hatalar olduğu için askıda kalıyor, bu yüzden betiğiniz
> ilerlemiyor
>
>  -l parametresi scp de ssh ile aynı değil, root@$DEST_IP şeklinde
> kullanmalısınız
>  $DEST_DIR/  dan sonra nokta koymamalısınız

cp deneme.txt /home/. ile cp deneme.txt /home/     arasında bir fark
var mı ? (işleyiş olarak)

>  kabuk olarak bash kullanıyorsanız (büyük ihtimalle öyledir)
>
>  > /dev/null 2>&1
>
>  yerine
>
>  &>/dev/null
>
>  kullanabilirsiniz, ayrıca yönlendirme işlemlerinde karakterler arasına
> boşluk koymamanızda fayda var (mesela > işaretinden önce ve sonra)

Burada aslında /dev/null 2>&1 ile komut çıktısı hata alsın almasın
(scp işlemi başarısız olmuşsa çıkan hatayı ve/veya scp başarılı
olduğunda ekrana basılan mesajı) çıkan mesajı boşluğa göndermek
istemiştim. /dev/null 2>&1 ile &>/dev/null arasında nasıl bir fark
var?

Önerilerinizi yerine getirdiğimde script çalıştı. Çok teşekkürler.