[Pardus-kullanicilari] shell script

ahmed yasar yasar.tuncez at gmail.com
4 Nis 2009 Cmt 01:59:34 EEST

Merhaba,

Direk Pardus'la alakalı olmasa da hoş görünüze sığınarak sorayım dedim...

Bir sunucudan diğerine scp ile otomatik dosya atan bir script yazmaya
çalışıyorum. Ama bir yerde takıldım. Sunucunun hattını v.s aşağıdakine
benzer şekilde kontrol ettirip log'latabiliyorum, ama sıra uzak
sunucuya dosyanın atılmasını kontrol ettirip dosya atılmışsa log
dosyasına kayıt düşecek işlemine gelince tıkandım.

scp $SOUR_DIR/EG* -l root $DEST_IP:$DEST_DIR/. > /dev/null 2>&1
--------------------------- > Bu satırda $? her defasında 1 değerini
alıyor. Neden olduğunu bir türlü anlamadım. Halbuki dosya atılmışsa
başarılı
  if [ $? -eq 0 ];then

    olmuş demek olan 0 değerini alması gerekmez mi? Ve 1 almasına
rağmen dosya atılamasa bile Dosya başarıyla atıldı
  echo "Dosya basariyla atildi." >> $log
                                                           log'unu
düşüyor. Dosya atılamadı. Ssh bağlantısı yok demiyor.
  mv $SOUR_DIR/EG* $SOUR_DIR/islenenler/.
  else
  echo "Dosya atilamadi! Sunucuya ssh baglantisi yok! ISLEM BASARISIZ
  fi