[Pardus-kullanicilari] windows'tan pardus'a uzaktan masaustu

Çağaçan Değer cagacan at gmail.com
29 Eki 2008 Çar 21:45:51 EET

Tekrar Merhaba,

Ozellikle Emre Bey basta olmak uzere herkesin Cumhuriyet Bayrami'ni
kutluyorum. Bir kac gunluk bosluk gorunce kendimi haftasonunda
zannetmisim. :)

Emre Bey netstat -a komutu ile 5901 portun dinlemede oldugunu teyid ettim
ve "ip adresi :5901" denedim fakat ayni hatayi aldim.

Sayin Hasan Alp Bey'in gonderdigi

http://trlinux.org/?p=168

sitesindeki aciklamalari inceledim. Bu sitede verilen

$ vncviewer 192.168.10.205:1

komutu ile baglantiyi calistirmayi basardim. Hatta o sitede konulan resimde
oldugu gibi gri ekranla da karsi karsiya kaldim. Ozetle vnc uzerinden
baglantiyi olusturabiliyorum su an.

Deneme amacli olarak isyerinde bir arkadasin XP yuklu bilgisayarina tightvnc
kurarak kendi masaustumu kontrol edebildim. Gri ekran sorununu nasil asacagim
konusunu anlamak biraz ugrastirdi ama trlinux.org'daki aciklamada sunucuyu
olusturan kullanicinin masaustune girmemesi gerektigi cumlesini anlayinca
konsoldan login olup

vncserver :1

komutu ile sunucuyu calistirdim. Yani XP'den sorunsuz baglanabiliyorum su an.
Uzaktaki bilgisayarda calan sesleri duyamama durumu var ama acikcasi su anda
bu durum sadece makyajlik bir sorun olarak geliyor bana ve ileride
ilgilenilmek uzere rafa kaldiriyorum.

Bu noktadan su yone hareket etmeyi planliyorum:

1) Guvenlik konusundaki uyarilara katiliyorum ve ssh ile baglantiyi yapmayi
ogrenmeye calisacagim.

2) Isin diger tarafinda ise Vista ile baglanti olusturma sorunu var. tightvnc
XP'den sorunsuz ve kullanim kolayligi anlaminda cok pratik baglanti saglasa da
netten okudugum kadariyla Vista ile calismiyor. Bu noktada alternatif program
bulma zorunlulugu olusuyor. Alternatif onerilerinize acigim.

Zaman ayiran arkadaslara tekrar tesekkur ederim.

Iyi Calismalar,

Cagacan Deger