[Pardus-kullanicilari] windows'tan pardus'a uzaktan masaustu

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
29 Eki 2008 Çar 17:31:18 EET

Merhaba,

Oncelikle Cumhuriyet Bayramimizi kutluyorum :)

Bir ara bu uzaktan baglanti ile ilgili bir kac metod daha yazabiliriz
sanirim wiki'ye. Simdi sizin sorununuza gelelim.

2008/10/29 Çağaçan Değer <cagacan at gmail.com>

> Isyerimdeki Pardus yuklu bilgisayara evimdeki Vista Home Premium yuklu
> bilgisayardan ulasabilmek amaciyla uzak masaustu uygulamasini calistirmaya
> cabaliyorum. Bu amacla
>
> http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Uzak_masa%C3%BCst%C3%BC_ba%C4%9Flant%C4%B1s%C4%B1
> adresindeki adimlari uyguladim. Konsoldan
> vncserver -kill :1
> komutunu girip sunucuyu kapattiktan sonra tekrar acmak icin
> vncserver :1

: ile 1 arasinda bosluk yoktur umarim. Sanirim bir parametre girmeseniz bile
otomatik calisacaktir. Zaten sizin parametrenizi anlamayip kendisi yeni bir
display yaratip devam etmis.

> xauth: (argv):1:  bad "add" command line
> xauth: (argv):1:  bad "add" command line
> New 'X' desktop is eco-pardus:1
> Starting applications specified in /home/cagacan/.vnc/xstartup
> Log file is /home/cagacan/.vnc/eco-pardus:1.log

Burdan vncserver'in calistigini anliyoruz.

> ciktisini aliyorum. Pardus yuklu makinanin kendi kendine uzak masaustu
> baglantisi yapabilecegini dusunup krdc'yi acip ilgili "rdp:/IP adresi:1"
> bilgisini girip "Baglan"a tikladigimda ilk once bilgisayar bana sunucu
> tercihlerini soruyor. Klavye duzeni vb. ayarlari girdikten sonra "Tamam"a
> tikladigimda "Makineye yapılan bağlantı başarısız oldu." hata uyarisiyla
> karsilasiyorum. Acaba nerede hata yapiyor olabilirim?

IP adresi :1 ise bazen yarar bazen yaramaz. Onun yerine ::5900 veya 5901
deneyebilir misiniz? Bu TCP port numarasindan dinleme yapiyor olabilir.
Hangi port oldugunu gormek icin esasen:

netstat -a

komutunun TCP/IP kisminin listening gorunen girdilerine bakabilirsiniz.
5900'lu bir port numarasi varsa odur.

Eklemem gerekir ki ASIRI GUVENSIZ BIR METOD bu kullandiginiz. Kesinlikle
yerel alan agi disinda tavsiye etmiyorum, hele ki internete acmayi
kesinlikle.

Onun yerine KDE'nin masaustu paylasimi programini her acilista calisacak
sekilde ayarlayip, uzaktan sadece SSH portuna gecis izni verin, sonra SSH
port forwarding (google) ile uzaktan yerel sistemin bir portuna baglanti
saglayin.

Vista VNC client --> localhost:portX dinleme --> SSH port forwarding -->
uzaksistemde_localhost:port (Krfb)

--
Emre