[Pardus-kullanicilari] windows'tan pardus'a uzaktan masaustu

Emre Erenoglu erenoglu at gmail.com
30 Eki 2008 Per 00:19:28 EET

Merhaba,

2008/10/29 Çağaçan Değer <cagacan at gmail.com>

> Tekrar Merhaba,
>
> Ozellikle Emre Bey basta olmak uzere herkesin Cumhuriyet Bayrami'ni
> kutluyorum. Bir kac gunluk bosluk gorunce kendimi haftasonunda
> zannetmisim. :)

Ben de Pardus'u artik herkes cozdu kimsede sorun kalmadi diyordum :)

> Emre Bey netstat -a komutu ile 5901 portun dinlemede oldugunu teyid ettim
> ve "ip adresi :5901" denedim fakat ayni hatayi aldim.

ip adresi:5901 ile normalde baglanabilmelisiniz.

> [...]
> asacagim
> konusunu anlamak biraz ugrastirdi ama trlinux.org'daki aciklamada sunucuyu
> olusturan kullanicinin masaustune girmemesi gerektigi cumlesini anlayinca
> konsoldan login olup
>
> vncserver :1
>
> komutu ile sunucuyu calistirdim. Yani XP'den sorunsuz baglanabiliyorum su
> an.
> Uzaktaki bilgisayarda calan sesleri duyamama durumu var ama acikcasi su
> anda
> bu durum sadece makyajlik bir sorun olarak geliyor bana ve ileride

Sesler sizi cok ugrastirabilir. Bunu duzgun calistirmak icin bir cozum yok.
Linux'ta ses dunyasi tam bir savas alani. Eger her iki tarafta da pulseaudio
varsa bir ihtimal calistirabilirsiniz, ama isin icine Windows girerse unutun
ugrasmayin.

> Bu noktadan su yone hareket etmeyi planliyorum:
>
> 1) Guvenlik konusundaki uyarilara katiliyorum ve ssh ile baglantiyi yapmayi
> ogrenmeye calisacagim.

Kesinlikle gerekli. Ayrica listede baska bir baslikta anlattigim, "Nomachine
NX" cozumune de bakabilirsiniz. Elim degdiginde wiki'ye yazmayi dusunuyorum.
Bu cozum Windows'daki Terminal Servisleri veya uzak baglanti gibi calisiyor,
yavas hatlarda bile hizli ve guvenli.  Asagidaki linki inceleyip 2. cozum
maddesine bakipo deneyebilirsiniz:

http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/2008-October/044399.html

> 2) Isin diger tarafinda ise Vista ile baglanti olusturma sorunu var.
> tightvnc
> XP'den sorunsuz ve kullanim kolayligi anlaminda cok pratik baglanti saglasa
> da
> netten okudugum kadariyla Vista ile calismiyor. Bu noktada alternatif
> program
> bulma zorunlulugu olusuyor. Alternatif onerilerinize acigim.

Vista, XP  vs. kolay gelsin isiniz var :)

Emre