[Pardus-kullanicilari] PiSi ile alakalı bir durum...

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
13 Eki 2008 Pzt 15:19:57 EEST

Monday 13 October 2008 15:11:43 Bunyamin VICIL tarihinde şunları yazmıştı:
> kaynak koddan bir programın kurulumunu yapmam gerekiyordu. programın
> bağımlılıkları arasında glibc 2.16.5 vardı. kaynak koddan indirdim kurdum.
> bunun gibi onlarca program kurdum. daha sonra asıl ana programı kurmaya
> çalıştım olmadı. olmayınca ben de sonradan kurduğum program(cık)ları "sudo
> make uninstall" ile kaldırdım, bu arada farkına varmadan glibc'yi de
> kaldırdım. tabi glibc önemli bir paket olduğu için ve resmi depolarda
> olduğu için "sudo pisi it glibc" komutu ile kurmaya çalıştığım zaman "bu
> paket zaten kurulu" dedi. bunun üzerine "sudo pisi it glibc --reinstall"
> [...]

 PiSi kendi sistemi çerçevesinde (pisi paketleri, pisi depoları)
bilgisayarınıza kurulan paketleri takip eder, sizin elle program kurmanız
sistemde herhangi bir dizine herhangi bir dosya koymanızla eşdeğerdedir ve bu
pisiyi ilgilendirmez.

 glibc gibi sistemin temel taşı olan bir yazılımı kendiniz elle
kurcaladığınızda ben sisteminizde hiç bir şeyin çalışmamasını beklerdim, yine
pisi it --reinstall komutu ile kurtulmuşsunuz, bence buna şükredin, ve sistem
hala çalışıyorsa pisi check ile paketlerinizi kontrol edin, hala sisteminizde
sorunlu yerler kalmış olabilir