[Pardus-kullanicilari] Pardus Milli İşletim Sistemi?

kayhan kaya kayhanky at gmail.com
6 Mayıs 2008 Sal 11:53:03 EEST

        Öncelikle şahsım hakkında kısa bir bilgi, ardından linux hakkındaki
yargılarımı belirtmek isterim.
        Ben Pardus Geliştiricisi değil, yalnız basit bir kullanıcıyım. 2000
yılından beri de windows sistemleri kullandım. Güzel Sanatlar -resim-
eğitimi aldım ve aynı dalda y.lisans yapıyorum. Bu kapsamda anarşizm,
terörizm. devrimcilik, 1960 sonrasi siyasal oluşumlar ve 1980 sonrasında
ideolojilerin dönüşümü konularında araştırmalarımı sürdürüyorum.
        Bu çerçeve içinde bilişim alanında elime geçen bir kaynaktı, hacker
etiği. Ki, kitapta linux sistemlerinin de kapitalizme belli noktalarda temas
ettiği -göz önünde olan örnekler mevcuttur- zaten belirtilmektedir. Ancak
kullanıcılar açısından değerlendirme yapılırsa -tahmin ediyorum- linux
sistemlerinden birinin  tercih edilmesinin esas sebebinin ideolojik
gerekçeler olduğu sonucu çıkacaktır.  Hangi ideolojik belirlenimle olursa
olsun bu durum bence saygıyı hak etmektedir. Bu nedenle benim konuya
yaklaşımım ve temennim kullanıcı ve geliştiricilerin bilinçli tercihlerinin
esas olduğudur. Ancak sizin yaklaşımınız linux kullanıcılarını -affınıza
sığınarak söylüyorum- "beleşçi" saymak olacaktır. Kaldı ki günümüzde çoğu
programların windows için geliştirilmiş olması ve bunların da kolaylıkla
"crack"lenebiliyor oluşu bizler için windowsu halen çekici hale getirmediyse
bunun nedeni beleşçi oluşumuz değil kısaca "anti..." oluşumuzdur, diye
düşünmekteyim. Son bölümde bir çoğunluk için konuştum, görüşlerimi
paylaşmayanlardan şahısları adına boyumu aşan laflar ettiğim için özür
dilerim.
          Selamlar

06 Mayıs 2008 Salı 10:00 tarihinde Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr>
yazmış: