[Pardus-kullanicilari] Pardus Milli İşletim Sistemi?

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
6 Mayıs 2008 Sal 10:00:46 EEST

6 May 2008 Salı 09:20:19 tarihinde kayhan kaya şunları yazmıştı:
>          Öncelikle benim linux sistemlerle tanışmama ve pardus'a terfi
> etmemde önemli payı olan Ayrıntı Yayınlarından çıkan "Hacker Etiği" adlı
> kitabı, Linux İşletim Sistemlerinin temel mantığını ve antikapitalist
> nosyonunu en doğru şekilde ortaya koyması bakımından kaynak olarak
> önerebilirim.

Linux işletim sistemlerinin "antikapitalist" bir eğilim ile geliştirildiğini
söylemek çok zorlama bir ifade. Linus'un biyografisine (Just for Fun)
bakabilirsiniz, hatta kitabın başlığı bile yeter. Öte yandan milyar dolarlık
Linux şirketlerine, danışmanlık şirketlerinin özgür yazılım ile ilgili
öngörülerine, vb bakarsanız bu ifade daha da sakil duracaktır.

Mutlaka Linux'u kullananlar ve yaygınlaştırmaya çalışanlar arasında
anti-kapitalist ve hatta sizin deyiminiz ile "devrimci" insanlar mevcuttur.
Ancak bu o kişiler ile ilgili durumdur, Linux'u bağlamaz.

Özgür yazılımın en hoş yanlarından birisi de felsefesi ve süreci içerisinde
politik ve ideolojik yelpazenin her kanadından insanlara (antikapitalistler
ve milliyetçiler de dahil olmak üzere) çekici gelebilecek unsurlar
barındırmasıdır.

İyi çalışmalar

--
Erkan Tekman