[Pardus-kullanicilari] Yazılımların açılışta gecikme sorunu...

Omer Ozen ofozen at yahoo.ca
5 Mayýs 2008 Pzt 17:18:31 EEST

Vedat Bey merhaba,

Yanıtınız için çok teşekkür ederim.

Sözünü ettiğiniz belirleme zaten aynı biçimde o dosyada yer alıyor.

Dediğiniz gibi, ağ hizmetini işlem dışı bırakınca biraz daha hızlanıyor açılmalar.

Dolayısıyla sorun Pardus'tan kaynaklanıyor anladığım kadarıyla.

Umarım bu sorun güncellemelerle ya da 2008 sürümünde çözülür.

Esenlikle...

Ömer Özen

Vedat YILMAZ <vedat at defter.org> wrote: Merhabalar,

Yıllar önce benzer bir problem yaşamıştım. Uygulamaların çoğu X sunucusuna ulaşmak için hostname değerini 127.0.0.1 adres iminden öncelikli olarak kullanıyor(larmış). /etc/hosts dosyanızda hostname değeri tanımlı değilse makinanız başarısız oluncaya kadar onu arayacaktır. Network servisiniz de çalışıyorsa ki çalışıyordur, bu süre uzuyor. network servisini durdurduğunuzda programların normal olarak açıldığını görebilirsiniz.

/etc/hosts dosyanıza

127.0.0.1   localhost   makine_adı

şeklinde bir ekleme yaparak bu problemden kurtulabilirsiniz diye düşünüyorum.

04 Mayıs 2008 Pazar 18:16 tarihinde Omer Ozen <ofozen at yahoo.ca> yazmış:

Sevgili Dostlar merhaba,

Uzun zamandır sormak istediğim bir sorum var. Benim elimdeki donanımlardan
 mı kaynaklanıyor kuşkusu da içinde olmak üzere, bence doğal olmayan bir
gecikme söz konusu oluyor yazılım açılımlarında.

Herhangi bir yazılıma imleyip açmak istediğimde, imleç yaylanıp duruyor ve
bazan 30 saniye, bazan 1 dakika yazılımın açılmasını bekliyorum.

Dahası, Ev Dizini'ni bile açmak isterken çok uzun bekliyorum.

Bunun bir çözümü var mı, 2007 Lynx lynx'te bu böyleyse, Pardus 2008
sürümünde çözüme kavuşturulacağı öngörülüyor mu?

Donanım: Pentium 4 1700 Mhz
 Toplam Bellek 528
Boş bellek 51.7 (+238.1 MB önbellek)

Konu hakkında bilgili bir dostun bilgi vermesi dileğiyle,

Esenlikle...

Ömer Özen