[Pardus-kullanicilari] pardus yetkililerine

Husrev wapper at gmail.com
29 Tem 2008 Sal 22:06:09 EEST

2008/7/29 Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr>:
> Tartışma yavaş yavaş "kayıkçı kavgası"na dönüşüyor, yasaklamalı diyenler ile
> istemezük diyenler arasında... Konu devletin böyle deyip dememesi değil
> aslında, bunun ön koşulları ve sonuçları.
>
> Uygun görürseniz manalı ufuklar açabilecek iki kola yönlendirmek isterim
> konuyu:
>
> 1. Eğer bugün devletimiz "Tüm kamu dairelerinde Pardus kullanıla" dese yarın
> hangi sorunlarla karşılaşırız? Nerelerde hazırlıklıyız, nerelerde değiliz?
> Hazırlıksız olduğumuz konularda daha iyi duruma gelebilmek için neler yapmak
> [...]

Konuyu güzel bir yere çekiyorsunuz Erkan Bey :)

Bir de şu var, devlet bilgisayar ve teknoloji ihtiyaçları için devlet
dairelerine nakit yardımı yapmasa da, bir masa kurup ihtiyaca uygun
çözümler buldursa yani mesela diyelim ki ben M.E.B'de çalışan bir
insanım, bir bilgisayar ve ofis lazım, bu bilgisayarla birlikte
kullanacak printer lazım bir de muhasebe programı lazım. Masayı
arıyorum şu şu şu sebeplerden dolayı böyle bir ihtiyacımız var. Masa
bakıyor bu iş için escortun x model bilgisayarı yeterli, pardus, open
ofis ve tekir, bir de uyumlu bir printer yeterli, hepsi şu kadar eder,
bu da belgesi, alacaklarının listesi burda, şeklinde cevap verse, adam
bu listedekileri alabileceği gibi illa ben windows kullanacağım
diyorsa, cebinden windows lisansı alsa, office lisansı alsa yahut neyi
isterse, ama cebinden ödemek şartıyla...

nasıl olur dersiniz,  uygulanabilir bir öneri mi?

--
Husrev
husrev at ozayman.com