[Pardus-kullanicilari] pardus yetkililerine

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
29 Tem 2008 Sal 21:52:35 EEST

29 Temmuz 2008 Salı 18:24:01 tarihinde Husrev şunları yazmıştı:
> Şimdi ise şöyle bir problem var, "Pardus'un yetersiz olduğu yerlerde
> ancak Windows kullanılabilir" demişti bir arkadaş. Evet, bazı
> donanımlar Pardus ile uyumlu çalışamıyor maalesef. "Bu tür durumlarda
> TÜBİTAK' arayarak izin almak" isteyen bir arkadaş telefonda "Bizim
> Lorem Ipsum Marka Dolor Sit Amet Model yazıcımız var, Pardus
> çalıştırmıyor, Müsaadenizle Windows Kurabilir miyiz? Bi adet de XP
> Lisansı rica edecektim, ilgili merciilere iletirseniz sevinirim."
> dediği takdirde TÜBİTAK'daki arkadaş bu durumda gerekli daireye bir
> [...]

Tartışma yavaş yavaş "kayıkçı kavgası"na dönüşüyor, yasaklamalı diyenler ile
istemezük diyenler arasında... Konu devletin böyle deyip dememesi değil
aslında, bunun ön koşulları ve sonuçları.

Uygun görürseniz manalı ufuklar açabilecek iki kola yönlendirmek isterim
konuyu:

1. Eğer bugün devletimiz "Tüm kamu dairelerinde Pardus kullanıla" dese yarın
hangi sorunlarla karşılaşırız? Nerelerde hazırlıklıyız, nerelerde değiliz?
Hazırlıksız olduğumuz konularda daha iyi duruma gelebilmek için neler yapmak
gerekli? TÜBİTAK ne yapmalı? Bilişim sektörü, özgür yazılım firmaları ve
Pardus ekosistemi ne yapmalı? Bu listenin üyeleri dahil olmak üzere Pardus
camiası ne yapmalı?

2. Devlet durup dururken "Tüm kamu dairelerinde Pardus kullanıla" demiyor, bir
kulak aşinalığı, kavramlara tanışıklık, başarı hikayeleri, ön çalışma, felan
gerekiyor. Bunun ardından kamuda özgür yazılım kullanımı gündeme gelmeye
başlıyor, dünyanın farklı köşelerinde farklı yöntemlerle... Biz devletimizi
bu noktaya getirmek için ne yapmalıyız? Yine TÜBİTAK, sektör, ekosistem,
camia olarak yanıt verebiliriz.

Saygı ve sevgiler...

--
Erkan Tekman