[Pardus-kullanicilari] playonlinux

Firat Ozgul ozgulfirat at gmail.com
16 Tem 2008 Çar 15:09:23 EEST

Sevgili Arkadaşlar,

Öncelikle şunu söylemek zorundayım. Bu listede Sayın Recep Kırmızı ve Sayın
Ali Işıngör bana üstü kapalı olarak ve "kibarca", "yürü git listeden.
Gitmezsen biz kovacağız," dediği için listedeki üyeliğimi silmiştim.

Pardus-Linux.Org paket deposuna yönelik eleştirilere cevap olarak eleştiriyi
getiren kişiye bir e.posta atmıştım listede yayınlaması için. Ama sanırım
attığım e.postayı görmedi kendisi. Mesele değil. O yüzden yanlış anlamaları
önlemek için kovulma riskini de göze alarak bu yazıyı yazmak zorunda
hissediyorum kendimi. Çünkü her zaman dediğim gibi, Pardus-Linux.Org
depolarında Pardus kullanıcılarına ait özgün programların pisi paketleri de
olduğu için (mimed, marti, kutya, koala, hemenkur, imtihan, cdarsiv, vb.) bu
depo benim açımdan manevi olarak büyük önem taşıyor.

Depo tartışmalarını en başından beri takip eden arkadaşlarımın da bildiği
gibi, biz Pardus-Linux.Org olarak asla ve asla her şeyin en iyisini biz
yaparız gibi bir mantık içinde olmadık. Hep dediğim gibi, bu depo;

- İyi niyetli bir çabanın ürünüdür.
- Pardus kullanıcılarının paket ihtiyacını karşılama amacını güder.
- Forum'da oraya buraya dağılmış paketleri bir araya toplama gayesini taşır
- Kendi kendilerine program yazan Pardus kullanıcılarının yazdığı
programların pisi paketlerini depoya alarak onları teşvik etmek ister.

Yine hep söylediğim gibi, bu deponun pek çok eksikleri de vardır. Biz zaten
bunu reddetmiyoruz.

Depomuz ilk açıldığı zaman bu listede duyurusunu yaptığımızda depo ile
ilgili ilk eleştiri inşa dosyalarının olmamasıydı. Hatta Sayın Akın
Ömeroğlu, inşa dosyalarını yayınlayana kadar depoyu kapatmamızın doğru
olacağını söylemişti. Biz de bunun üzerine, depodaki paketler içinde inşa
dosyaları elimizde olan paketleri Pardus-Linux.Org forumunda geçici olarak
yayınladık. İnşa dosyaları bulunmayan paketleri ise depodan kaldırdık. Bunun
hemen ardından da süratle, olması gerektiği gibi bir svn deposu oluşturduk
ve inşa dosyalarını buraya aldık. Bu depoya şuradan ulaşabilirsiniz:

http://svn.pardus-linux.org

Depomuzla ilgili ikinci eleştiri, depoda bulunan bazı paketlerin lisansları
açısından yayınlanmaması gerektiği yönündeydi. Biz de bunun üzerine hemen o
şüpheli paketleri depomuzdan kaldırdık.

Bu noktada bir konuyu söylemek zorundayım: Bu eleştiriler ne yazık ki
olabildiğince kırıcı bir şekilde yapıldı. (yapıcı davranan geliştirici
arkadaşlarımı tenzih ederim.) Ayrıca beni üzen bir başka nokta da her
fırsatta, "biz çemkirdik, onlar inşa dosyalarını açtılar," denmesi oldu...
Şimdi arkadaşlar, biz bir şeyi yanlış yaptık. Kabul ediyoruz. En baştan bu
yanlışı yapmasak daha iyi olurdu. Ama neticede bu hata yapıldı. Sonunda da
geliştiriciler bizi uyarıp hatamızı düzeltmemizi sağladı. Burada yanlış bir
nokta var mı? Yani bir hatadan dönülmüş olmasının neresi yanlış?
Geliştiricilerin bir hatayı düzeltmiş olmaktan dolayı sevinmesi gerekirken,
"biz çemkirmesek n'olacaktı!" tarzı bir tavır içine girmesi üzücü... Dediğim
gibi, hatamızı kabul ettikten sonra bizi bu kadar yaralamanın manası var mı?

Şimdiki eksiğimiz ise güvenlik güncellemeleri. Öncelikle bu paketleri depoya
almadan önce ne yaptığımızı söyleyeyim:

Paket yapıldıktan sonra inşa dosyaları bana gönderiliyor. Paketçiden pisi
paketi asla kabul edilmiyor. Ben bu inşa dosyalarını aldıktan sonra kendi
sistemim üzerinde derleyerek pisi paketlerini oluşturuyorum. Oluşan bu pisi
paketini pisi paket deposuna; inşa dosyalarını ise svn depomuza alıyorum. Şu
anda bu depolara yazma yetkisi sadece bende ve baş yöneticimiz Bahri'de var.
Ayrıca paketlerin yeni sürümü çıktığı zaman mümkün olduğunca çabuk bunları
depomuza yansıtmaya çalışıyoruz.

Bu anlattığım şemada çok büyük eksikliklerin olduğunun farkındayım. Ben her
zaman her türlü öneriye ve desteğe açık olduğumuz zaten söylüyorum. Bu
listede yapılan eleştiriler doğrultusunda ve kendi becerilerimiz ölçüsünde
güvenlikle ilgili olarak da önlem almaya ve aldığımız önlemleri ilerletmeye
kararlıyız. Örneğin en kısa zamanda ilk aşamada geçici de olsa Forum içinde
basit bir hata takip sistemi kurabiliriz sanırım.

Bu arada, deponun ve forumun gayri resmi yönü birkaç yerde belirtilmişti:

Öncelikle bu listede zaten bir duyuru yapmıştım bununla ilgili:

http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/2008-April/036692.html

Ayrıca bizim forumlarımızın ana giriş sayfası şudur:

http://www.pardus-forum.org/

Burada şu yazar:
"Pardus-Linux.Org Unofficial Support Forums" (Pardus-Linux.Org Gayri-Resmi
Destek Forumları)

Buradan bütün forumlarımıza yol gider (Türkçe, İngilizce, Almanca)

Depomuz da bu alan adı altındadır. Eğer Geliştiriciler açısından bu yeterli
değilse, gayri resmiliği daha da belirginleştirebiliriz.

Son olarak, biz iyi bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. Bu işten bir kazancımız
ve kazanç beklentimiz yok. Tek amacımız Pardus'un gelişmesini sağlamak.
Elbette bu çaba Pardus Geliştiricilerinin bulunduğu çatı altında da
yapılabilirdi. Ama biz kendi kendimize ve gayri resmi olarak organize olmayı
tercih ettik. Bu noktada, "Geliştirici çatısı ve gözetimi altında yapılmayan
çalışma, çalışmadan sayılmaz. Verilen emek, emek değildir," gibi bir
yaklaşımı doğru bulmuyoruz.

Bu arada, Playonlinux paketini, Playonlinux'un kendi sitesinde yayınlattık:
http://www.playonlinux.com/en/download.html

Yani bu paketin pisi olarak dağıtıldığından Playonlinux geliştiricilerinin
de haberi var.

Anlayış rica ediyoruz.

İyi çalışmalar,
Fırat Özgül (istihza)