[Pardus-kullanicilari] playonlinux

Husrev wapper at gmail.com
16 Tem 2008 Çar 13:36:51 EEST

2008/7/16 Akın Ömeroğlu <akin at omeroglu.net>:

> Bilgisayarı kullandığınız amaca göre güvenlik politikası belirlemek pek
> mantıklı bir davranış gibi gelmedi bana...

Kullanım amacı gözetmeksizin her bilgisayara aynı güvenlik politikasını
uygulamak çok daha mantıklı, değil mi? Google'un sunucularıyla sabahtan
akşama kadar pes 2008 çalıştıran bir bilgisayar aynı güvenlik sistemleriyle
denetlenmeli.

> Peki domain'inde pardus kelimesi geçen bir depo adresinin neresinde bu
> resmi depo değildir, güvenlik güncellemeleri ile ilgili herhangi bir
> politika bulunmamaktadır (yok eğer varsa şuradadır) gibi bir ibare var mı
> acaba?

domainin adında ubuntu yahut suse geçen kaç domain vardır dersiniz?

ayrıca bu paketler ihtiyaçtan doğan paketler, yani bu paketleri yapan
insanlar bu paketleri kullanıyor. siz olsanız kendi kurduğunuz bir paketin
güvenlik yaması olsa a) bu yamayı uygulamaz mısınız? b) bu yamayı uygular da
paketi mi güncellemezsiniz?

> Demek bunca geliştirici senelerdir zamanını boşa harcıyor halbuki güvenlik
> güncellemelerini ihmal etmeli, geçerli olmayan XML'lere sahip paketler
> yapmalı, lisans bilgisine bakmadan önümüze geleni depoya almalıydık...

"resmi" kelimesinin anlamını biliyorsunuz değil mi? "resmi olmayan", "sizin
tarafınızdan dağıtılmayan" programlardan kimse sizi mesul tutmaz. "resmi"
depo güncel olur, temiz olur, hatasızdır, geçerli XML'lere sahiptir, ama
"paketini güncel tutmayan, temiz tutmayan, geçerli XML yazamayan defoslun
gitsin paket yapmasın" gibi bir anlayış da bilimin gelişmesi için ideal
anlayış değildir.

bakın microsoft diyor mu "benim işletim sistemimde çalışacak bir propgram
yazacaksanız en az 3 ayda bir güncelleyip yeni verisyonlarını
çıkaracaksınız.", "yaptığınız programlara destek veremeyecekseniz,
güncelleyemiyecekseniz, bugfizini yapamayacaksanız program yazmayın"?
demiyor.

>  Garip sataşmalarınıza ise konumuzla ilgisi olmadığı için cevap vermek
> gereğini dahi duymuyorum...

 İyi etmişsiniz, ben de zaten bu sataşmaların konuyla alakasını kuramayan
birinden cevap istemezdim.

--
Husrev
husrev at ozayman.com