[Pardus-kullanicilari] samba ve paylaşımlar

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
31 Oca 2008 Per 14:38:26 EET

31.01.2008 tarihinde Samed Beyribey <ras0ir at eventualis.org> yazmış:

> Merhaba,

Tabi aynı durum /home/samba için geçerli değil, paylaşmak istediğim herhangi
> bir klasörü, /home/samba/ klasörü içinde bir sembolik bağ oluşturarak
> paylaştırabiliyorum.

durum benim Pardus kurduğum ve kullandığım tüm sistemlerde aynı şekilde.
hatta Pardus-Pardus sistemler arasında  paylaşım yaptırmaya kalktığımda
kullanıcı "ev dizini dışındaki bölümleri paylaşıma açamaz" mealinden bir
uyarıyı
"Pardus" vermişti. Windows sistem zaten ulaşılamıyor diyor...

/etc/samba/smb.conf'a baktığımda ise
> [...]
> comment = Samba Linux share
> path = /home/samba
> guest ok = yes
>
> [Filmler]
> case sensitive = no
> strict locking = no
> msdfs proxy = no
> path = /mnt/hdc2/video
> guest ok = yes
> -----
> case sensitive, strict locking, msdfs proxy satırlarını smb.conf'dan silip
> samba servisini tekrar başlattığımda ise hiçbir sorun yaşamadan paylaşımı
> yapabiliyorum. (/mnt/hdc2/video dizinini Filmler adı ile ağ üzerinde

bu bilgiyi hemen not aldım. gerekli olduğu durumda yapılacak şey gayet net,
teşekkürler :)

Şimdi gelelim asıl soruya, acaba bu durumu yaşayan başka biri var mı? Farklı
> bir paylaşım klasörü eklerken ayrıca spesifik ayarlar yapılması gerekiyor
> mu?

evet yalnız değilsin...

Ayrıca bu konu hakkında bir hata kaydı açmalı mıyım?

bu soruya birkaç kişi daha yanıt verdikten sonra yanıt arayalım. veya açın
bir hata en fazla "invalid" olur :-)

kolay gelsin...