[Pardus-kullanicilari] samba ve paylaþýmlar

Samed Beyribey ras0ir at eventualis.org
31 Oca 2008 Per 14:22:29 EET

Merhaba,

TASMA -> İnternet ve Yerel Ağ -> Samba yöneticisi üzerinden /home/samba'nın
dışında bir dizin eklediğimde windows üzerinden paylaştığım dizine
erişemiyorum (dizini görebiliyorum, ama içeriğini görmek istediğimde sorun
oluyor), samba.log'a baktığımda ise o dizine her erişmeye çalıştığımda şu
uyarıyı verdiğini görüyorum: (tail -f /var/log/samba.log komutunun çıktısı
ile)
[2008/01/31 03:02:53, 0] smbd/negprot.c:reply_nt1(317)
  reply_nt1: smb signing is incompatible with share level security !

Tabi aynı durum /home/samba için geçerli değil, paylaşmak istediğim herhangi
bir klasörü, /home/samba/ klasörü içinde bir sembolik bağ oluşturarak
paylaştırabiliyorum.

/etc/samba/smb.conf'a baktığımda ise
-----
[share]
comment = Samba Linux share
path = /home/samba
guest ok = yes

[Filmler]
case sensitive = no
strict locking = no
msdfs proxy = no
path = /mnt/hdc2/video
guest ok = yes
-----
case sensitive, strict locking, msdfs proxy satırlarını smb.conf'dan silip
samba servisini tekrar başlattığımda ise hiçbir sorun yaşamadan paylaşımı
yapabiliyorum. (/mnt/hdc2/video dizinini Filmler adı ile ağ üzerinde
paylaştırabiliyorum yani)

Şimdi gelelim asıl soruya, acaba bu durumu yaşayan başka biri var mı? Farklı
bir paylaşım klasörü eklerken ayrıca spesifik ayarlar yapılması gerekiyor mu?

Ayrıca bu konu hakkında bir hata kaydı açmalı mıyım?

Saygılarımla,
Samed Beyribey