[Pardus-kullanicilari] samba ve paylaşımlar

Aydin Deniz Senler asenler at yahoo.com
31 Oca 2008 Per 19:29:28 EET

Merhaba,
Eğer güvenlik endişeniz yok ise, paylaştırmak
istediğiniz dizinler için
Smb.conf dosyasındaki ilgili paragraflara:

red only = no
create mask = 0777

satırlarını ekleyip bir kez daha deneyin.
Kolay gelsin.

Merhaba,

TASMA -> İnternet ve Yerel Ağ -> Samba yöneticisi
üzerinden /home/samba'nın
dışında bir dizin eklediğimde windows üzerinden
paylaştığım dizine
erişemiyorum (dizini görebiliyorum, ama içeriğini
görmek istediğimde sorun
oluyor), samba.log'a baktığımda ise o dizine her
erişmeye çalıştığımda şu
uyarıyı verdiğini görüyorum: (tail -f
/var/log/samba.log komutunun çıktısı
ile)
[2008/01/31 03:02:53, 0] smbd/negprot.c:reply_nt1(317)
  reply_nt1: smb signing is incompatible with share
level security !

Tabi aynı durum /home/samba için geçerli değil,
paylaşmak istediğim herhangi
bir klasörü, /home/samba/ klasörü içinde bir
sembolik bağ oluşturarak
paylaştırabiliyorum.

/etc/samba/smb.conf'a baktığımda ise
-----
[share]
comment = Samba Linux share
path = /home/samba
guest ok = yes

[Filmler]
case sensitive = no
strict locking = no
msdfs proxy = no
path = /mnt/hdc2/video
guest ok = yes
-----
case sensitive, strict locking, msdfs proxy
satırlarını smb.conf'dan silip
samba servisini tekrar başlattığımda ise hiçbir
sorun yaşamadan paylaşımı
yapabiliyorum. (/mnt/hdc2/video dizinini Filmler adı
ile ağ üzerinde
paylaştırabiliyorum yani)

Şimdi gelelim asıl soruya, acaba bu durumu yaşayan
başka biri var mı? Farklı
bir paylaşım klasörü eklerken ayrıca spesifik
ayarlar yapılması gerekiyor mu?

Ayrıca bu konu hakkında bir hata kaydı açmalı
mıyım?

Saygılarımla,
Samed Beyribey

Yahoo! kullaniyor musunuz?  http://tr.mail.yahoo.com
Istenmeyen postadan biktiniz mi? Istenmeyen postadan en iyi korunma
Yahoo! Posta'da