[Pardus-kullanicilari] pardus açılış sorunu

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
26 Oca 2008 Cmt 18:02:26 EET

> Iki açılış yolunda da hiçbirşekilde konsola ulaşamıyorum. Bu arada
> Linux kullanmasını hiç bilmem sadece okuduklarımla ilerlemeye
> çalışıyorum. Mantığım bir hardware sorunuyla karşı karşıya olduğumu
> söylüyor zira bu 2 Pardus sürümü de bilgisayarımda çalışıyorlardı.
> Hele Live CDnin çalışmaması gerçekten de olası değil eğer bir
> Hardware sorunu yoksa. Ram'lerimi test ettim onlarda sorun yok.

 BIOS daki ayarlarınızda değişiklik olmuş olabilir. IDE (SATA)
denetleyici ayarları değişmiş olmasın ? Genelde
enhanced/compatible/native/legacy mode gibi ayarların olduğu kısımdan
ayarlanıyor.

> Boot sırasında müdahale edebileceğim bir zaman dilimi varmıdır ve ya
> bir tuş kombinasyonu ki, konsoldan bir takım komutlarla durumu
> düzelteyim.

 Grub menusunde pardus üzerine gelince e tuşuna basın, kernel satırına
gelin ve e tuşuna basın, bu satırda "quiet", "console=tty2" ve
"splash=...." kısımlarını silin. Enter tuşuna sonra da b tuşuna basın.
Bu şekilde sorunun nerede olduğunu daha net görebiliriz.

 Bir de sata ayarlarınız değişti ise denemek için, güncellemelerinizi
yaptıysanız, yine aynı grub ayarlarında

 root=/dev/xxx

 kısmını

 root=LABEL=PARDUS_ROOT

 olarak değiştirip deneyin, belki sistem açılabilir. Burada klavye
haritesı ingilizceye döneceği için "=" "-" tuşuna basmanız gerekiyor.