[Pardus-kullanicilari] pardus açýlýþ sorunu

Gökhan Yurdusev gyurdusev at gmail.com
26 Oca 2008 Cmt 17:40:17 EET

Merhabalar,

Pardus 'u kuralı 2 hafta oldu. Çok memnun ve de gururla çalışırken,
bilgisayarımı reset dugmesinden tekrar başlatmam gerekti, zira donmuştu.
Iste o dugmeye bastıktan sonra artık grub sayfasından daha ileri
gidemiyorum. Grubda istediğim işletim sistemini seçiyorum ve de Windows
açılırken, Pardus açılmıyor. Hatta ekran hep siyah kalıp caps lock da
çalışmıyor, kitleniyor.

Calişan Cd ile açıp birşeyler yapmak istedim ama daha önce gayet güzel
çalışan "çalışan CD" artık çalışmamaya başladı. Aynı CD yi başka bir
bilgisayarda başarıyla çalıştırdım. Çalışmayan bilgisayarda bu CD açılış
sırasında "real time clock driver v1.12" yazıp duruyor daha ileri gitmiyor.

Iki açılış yolunda da hiçbirşekilde konsola ulaşamıyorum. Bu arada Linux
kullanmasını hiç bilmem sadece okuduklarımla ilerlemeye çalışıyorum.
Mantığım bir hardware sorunuyla karşı karşıya olduğumu söylüyor zira bu 2
Pardus sürümü de bilgisayarımda çalışıyorlardı. Hele Live CDnin çalışmaması
gerçekten de olası değil eğer bir Hardware sorunu yoksa. Ram'lerimi test
ettim onlarda sorun yok.

Boot sırasında müdahale edebileceğim bir zaman dilimi varmıdır ve ya bir tuş
kombinasyonu ki, konsoldan bir takım komutlarla durumu düzelteyim.

Umarım biriniz bu konuda bana yardımcı olacak bir yol biliyordur.

--
Gokhan Yurdusev
gyurdusev at gmail.com