[Pardus-kullanicilari] VirtualBox usbhost desteği

david white atbtora35 at gmail.com
15 Oca 2008 Sal 09:21:40 EET

RecNes

viral enfeksiyonist hayat formu _______________________ (TEST YAYINI)

    * Takılmalar...
    * Belgeler
    * Bişey mi dedin?
    * Kayıt ol

« Ubuntu'da konsol görünümü ile ilgili çözümler.
Gayrimeşru Can Sıkıntılarım. Sahne-1 »
VirtualBox'a USB Cihaz nasıl bağlanır.
Published by RecNes Mart 6th, 2007

Virtual Box adlı güzide programımızın marifetleri gayet iyi ancak en
büyük sorunu USB cihazları otomatik olarak tanımaması. Her yeni
programda olduğu gibi bu programda da USB cihazlarımızı misafir
işletim sistemi diye tabir ettiğimiz, sanal makinaya kurduğumuz
işletim sistemimize tanıtabilmek için bazı taklalar atmamaız gerekecek
:)

Aşağıdaki adımları izleyerek taklalarımızı atmaya başlayabiliriz.

İlk olarak yapmamız gereken işlem yeni bir kullanıcı grubu açmamız
lazım. Açacağımız bu grup sonraki adımlarda fstab'a ayar verirken
lazım olacak. Eğer KDE kullanıyorsanız kde kontrol merkezinden
kullanıcı yönetimine girip buradan bir grup oluşturabilirsiniz.

Oluşturacağımız grupun adı "usbfs" olsun. Önemli olan oluşturduğunuz
bu grubun Group ID'sini (GID) bilmemiz. Bu grubu oluşturduktan sonra
kendi kullanıcımızı bu grup dahil etmemiz gerekmekte. Bu işlem
bittikten sonra favori metin editörünüz ile /etc/fstab dosyasına
aşağıdaki satırı oluşturduğunuz Grup IDsine göre düzenleyerek ekleyin.

Örn : # sudo nano /etc/fstab

none /proc/bus/usb usbfs devgid=1001,devmode=664 0 0

devgid= karşılığındaki rakam oluşturduğunuz "usbfs" grubunun ID olmak
zorunda, aman dikkat!

Dosyayı saklayıp şıktıktan sonra bilgisayarınızı restart etmeniz lazım
ki fstab dosyasında yaptığımız değişiklik işler hale gelsin.

Bilgisayar restart ettikten sonra bir konsol açıp aşağıdaki komutu
verelim, bakalım bilgisayara ne USB cihazlar bağlıymış.

# VBoxManage list usbhost

Karşılığında aşağıdaki gibi bir döküm almış olmanız gerekiyor :

VirtualBox Command Line Management Interface Version 1.3.2
(C) 2005-2007 InnoTek Systemberatung GmbH
All rights reserved.

Host USB Devices:

UUID: c61a776c-d58b-4cd0-8993-502b04bef1d1
VendorId: 0×04b4 (04B4)
ProductId: 0×6830 (6830)
Revision: 0.1 (0001)
Manufacturer: Cypress Semiconductor
Product: USB2.0 Storage Device
SerialNumber: DEF10A133382
Address: /proc/bus/usb/004/004
Current State: Busy

UUID: 308b571f-bdea-4f8a-8005-b7b52762ff57
VendorId: 0×0ac8 (0AC8)
ProductId: 0×301b (301B)
Revision: 1.0 (0100)
Manufacturer: Vimicro Corp.
Product: PC Camera
Address: /proc/bus/usb/002/002
Current State: Busy

UUID: e27ead1c-e770-4453-84bc-f515fe4639b3
VendorId: 0×03f0 (03F0)
ProductId: 0×1016 (1016)
Revision: 0.0 (0000)
Manufacturer: HP
Product: HP USB Sync
SerialNumber: 00337535-1215-0150-7800-0050bf1977e0
Address: /proc/bus/usb/001/060
Current State: Captured

Bu verilere göre VirtualBox'ı çalıştırıp USB cihazları kullanmak
istediğiniz sanal işletim sisteminizin ayarlarındaki USB bölümüne yeni
USB filitresi ekleyin ve kullanmak istediğiniz cihazın listedeki
parantez içinde yazan VendırID ve ProductID rakamlarını girin. (bende
sadece bu iki veriyi girmek yeterli oldu)

Daha sonra misafir işletim sisteminizi çalıştırın. Misafir işletim
sisteminiz Windows ise muhtemelen kendisi "Yeni donanım bulundu"
diyerek atlayacaktır. Geriye kalan eğer gerekliyse USB cihazın
driverını kurmak ve cihazı kullanmay bşalamak.

Bu işlemler sonucu en azından ben HP iPaq cihazımı çalıştırdığımı
belirtebilirim.

Kolay gelsin.
1 Response to "VirtualBox'a USB Cihaz nasıl bağlanır."
Feed for this Entry Trackback Address

   1. 1 RecNes Mart 16th, 2007 at 13:30

      Güncel versiyonunda artık bağlı olan cihazları liste halinde
veriyor. O kabiliyete ulaşmış :D USB ekleme tuşuna tıkladığınızda
Bilgisayara o an bağlı olan cihaların listesinden istediğinizi
tıkladığınızda anında ekleniyor ve sorunsuz çalışıyor :)

Leave a Reply

You must login to post a comment.
« Ubuntu'da konsol görünümü ile ilgili çözümler.
Gayrimeşru Can Sıkıntılarım. Sahne-1 »
Atıl Kurt !
Nerelere Gideyim?

    *
      Üye Olunası
          o Türk Rock
          o Fazla Mesai ;)
          o aYYa$
          o Galipabi
    *
      Gidilir
          o Last.FM
          o fLyAlone
          o AÖF Büro
          o ZamaZing.Org
          o `cat /dev/sleytr`

Katakulliler...

    * Çevresel (1)
    * GelinGüvey (1)
    * Gurme.gov (1)
    * Lakırdılar (13)
    * Müziksel Şeyler (4)
    * Sağlık Olsun (2)
    * Sorunlu Teknoloji (9)
    * Yazılarım (5)

Hediye Listesi. (Wish List)

Bu adama ne hediye edilir :

- 2 GB Mini SD Kart
- 1 GB USB Bellek
- Bluetooth kulaklık/mikrofon seti
- Wide Screen 20" LCD Monitör
- 30+ GB MP3 Player
- Core2Duo, 1GB RAM, Widescreen Laptop
PageRank

RecNes is powered by WordPress 2.0.9 and K2
Current style is BlackCell Beta Two by
RSS Entries and RSS Comments

15.01.2008 tarihinde besim durgun <bpardusd at gmail.com> yazmış: