[Pardus-kullanicilari] VirtualBox usbhost desteği

Ahmet Emre Aladağ aladagemre at gmail.com
15 Oca 2008 Sal 19:35:33 EET

Merhabalar,

Dikkatimi çekti de örnek kodlarda grup numarası olarak hep 1001 kullanılmış.
İlk defa bir grup oluşturulan bir sistemde usbfs grubu için 1000 numarası
aldım ve bu numarayı kullandım, ve sonuç alamadım.

VirtualBox kişisel(kapalı kaynak) sürümünü kurunca vboxusers diye bir
kullanıcı grubu oluşturdu. Bu grubun numarası ise 1001 idi. Bugün aklıma
geldiği üzere /etc/fstab altındaki devgid değerini 1000'den 1001'e çevirdim.
umount usbfs ve mount -a komutları sonrası virtualboxu başlatmam ile
birlikte USB cihazlarım tanındı!

Şu anda Canon LiDE 70 tarayıcımı bu şekilde sorunsuzca kullanabiliyorum.
Sadece biraz yavaş tarıyor, belki de bellek eksikliğindendir.

Microdia sn9c201 çipsetli Frisby web kameram ise tanınmasına, "Plugged in"
ve "Starting capturing" denmesine rağmen hiçbir görüntü vermiyor, kayıt
yapmayıp resim çekmiyor; ne sürücüyle gelen programla, ne de
Bilgisayarım->Kamera kısmında.

Yardımlarınız için çok teşekkürler,
İyi Çalışmalar...