[Pardus-kullanicilari] Mysql'i kurdum ama ayarlarını nasıl yapacağım?

Ahmet Akmaz linukscular at gmail.com
12 Oca 2008 Cmt 19:58:07 EET

12.01.2008 tarihinde Erkan Altan <ealt78 at gmail.com> yazmış:

> [...]
>  $cfg['Servers'][$i]['compress'] = false;
>  $cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie';
>
>  /* End of servers configuration */
>  $cfg['blowfish_secret'] = '44aswedwed232';
>  ?>
>  -------------
>
> Bundan sonra sorun düzelecektir diye umuyorum. Sorunun düzeldiğini
>
> taraycınızdan "http://localhost/phpmyadmin/" adresine girdiğinizde gelen
> sayfada
>
> "phpMyAdmin 2.11.2.2 sürümüne Hoş Geldiniz" yazısını ve kullanıcı adı ile
> şifre girmenizi söyleyen ekranı gördüğünüzde anlayabilirsiniz.

Bu ayrıntıyı atlamışım. "PhpMyAdmin 2.11.2.2 sürümüne Hoş Geldiniz"
yazısı geliyor. Burada Oturun Aç
Kullanıcı Adı: root
Parola:
yazıları geliyor.
Ben şifre verdiğimi hatırlamıyorum. Giriş yapınca
1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)
hata mesajı geliyor.

> Buraya yazdığınız kullanıcı adı ve şifre yanlış olur ise: "#1045 - Access
> denied for user ...." şeklinde hata alırsınız. Bu aslında bir hata değildir.
> Şifrenizi yanlış yazdığınızı göstermektedir. Buraya doğru şifreyi yazmanız
> gerekmekte.

Benim problemim anlaşıldığı kadarıyla bu şifre meselesinde
düğümleniyor. Nasıl çözeceğimi de bilmiyorum.
İlginiz için teşekkür ederim.

>  Bilgisayarı kapatıp açmadan önce PhpMyAdmin'e girmeyi başarmışsınız. Bunun
> için neler yaptığınızı yazabilir misiniz? Bilgisayarınızı kapatıp açtıktan
> sonra mysql-server'ın çalıştığını yukarıda anlattığım şekilde kontrol edin.
> Eğer çalışmıyorsa ona göre bir düzenleme yapalım.

İnternette bulduğum bazı bilgileri uyguladığım zaman giriş
yapabiliyordum. Ancak benim anladığım kadarı ile yukarıda da yazdığım
gibi problem şifre problemi olsa gerek. Teşekkür ederim.