[Pardus-kullanicilari] Mysql'i kurdum ama ayarlarını nasıl yapacağım?

Erkan Altan ealt78 at gmail.com
12 Oca 2008 Cmt 16:46:29 EET

12.01.2008 tarihinde Ahmet Akmaz <linukscular at gmail.com> yazmış:

> İstek: $ sudo pisi it  mysql-server phpmyadmin --reinstall ile kurulum
> yap.
>
> Sonuç: Kurulumu yaptım. Kurulumda bir problem olmadı. PhpMyAdmin'e
> giriş yaptığımda şu hatayı verdi:
>         Hata
> #2002 - Sunucu yanıt vermiyor (ya da yerel MySQL sunucusunun soketi
> doğru olarak yapılandırılmadı)

Bu hatayı aldığınız sırada büyük ihtimalle MySQL sunucusu çalışmıyordu.
MySQL sunucunun çalışıp çalışmadığını görmek için

$ service mysql-server status

komutunu verebilirsiniz. Eğer durum çalışıyor olarak gözükmüyorsa.
PhpMyAdmin de çalışmayacaktır. Ayrıca bu ekranda otobaşla kısmının da evet
olarak görünmesi gerek. Bu da bilgisayar açıldığında servisin otomatik
olarak başlaması anlamına geliyor.

Bilgisayarı açıp kapattıktan sonra PhpMyAdmin'e açmaya çalıştığımda şu
> hata ile karşılaştım:
>         Hata
> #1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)

Normalde phpmyadmin kurulumu yapıldığında size kullanıcı adı ve şifre soran
bir ekran gelmesi lazım. Sanırım konfigurasyon dosyasını (config.inc.php)
değiştirdiniz.

Bundan sonra sorunun düzeleyeceğini tahmin ediyorum.

İstek: $ pisi lr, $ service, $ service mysql-server stop, $ service
> mysql-server start, $ ls /var/www/localhost/htdocs

Bu çıktıların hepsi normal görünüyor sadece

$ ls /var/www/localhost/htdocs/phpmyadmin

çıktısında

config.inc.php         pdf_schema.php          tbl_alter.php
> config.inc.php~        phpinfo.php             tbl_change.php

"config.inc.php~" yanındaki ~ işareti bunun dosyanın eski sürümü olduğunu
dolayısıyla muhtemelen dosyada değişiklik yaptığınızı ifade ediyor. "
config.inc.php" dosyasının içeriğinin aşağıdaki şekilde olmasını sağlayın:

-------------
<?php
/* Servers configuration */
$i = 0;

/* Server localhost (cookie) [1] */
$i++;
$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'localhost';
$cfg['Servers'][$i]['extension'] = 'mysqli';
$cfg['Servers'][$i]['connect_type'] = 'tcp';
$cfg['Servers'][$i]['compress'] = false;
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'cookie';

/* End of servers configuration */
$cfg['blowfish_secret'] = '44aswedwed232';
?>
-------------

Bundan sonra sorun düzelecektir diye umuyorum. Sorunun düzeldiğini

taraycınızdan "http://localhost/phpmyadmin/" adresine girdiğinizde gelen
sayfada

"phpMyAdmin 2.11.2.2 sürümüne Hoş Geldiniz" yazısını ve kullanıcı adı ile
şifre girmenizi söyleyen ekranı gördüğünüzde anlayabilirsiniz.

Buraya yazdığınız kullanıcı adı ve şifre yanlış olur ise: "#1045 - Access
denied for user ...." şeklinde hata alırsınız. Bu aslında bir hata değildir.
Şifrenizi yanlış yazdığınızı göstermektedir. Buraya doğru şifreyi yazmanız
gerekmekte.

Daha önce ben PhpMyAdmin problemini dile getirmiştim. O gün problemi
> çözdüğümü düşündüm ancak çözemedim. PhpMyAdmin'e girmeyi başarıyorum
> fakat bilgisayarı kapatıp açınca aynı problem devam ediyor.

Bilgisayarı kapatıp açmadan önce PhpMyAdmin'e girmeyi başarmışsınız. Bunun
için neler yaptığınızı yazabilir misiniz? Bilgisayarınızı kapatıp açtıktan
sonra mysql-server'ın çalıştığını yukarıda anlattığım şekilde kontrol edin.
Eğer çalışmıyorsa ona göre bir düzenleme yapalım.