[Pardus-kullanicilari] Mysql'i kurdum ama ayarlarını nasıl yapacağım?

Erkan Altan ealt78 at gmail.com
12 Oca 2008 Cmt 21:54:47 EET

> Bu ayrıntıyı atlamışım. "PhpMyAdmin 2.11.2.2 sürümüne Hoş Geldiniz"
> yazısı geliyor. Burada Oturun Aç
> Kullanıcı Adı: root
> Parola:
> yazıları geliyor.
> Ben şifre verdiğimi hatırlamıyorum. Giriş yapınca
> 1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)
> hata mesajı geliyor.
>
> İnternette bulduğum bazı bilgileri uyguladığım zaman giriş
> yapabiliyordum. Ancak benim anladığım kadarı ile yukarıda da yazdığım
> gibi problem şifre problemi olsa gerek. Teşekkür ederim.

mysql'de ilk root şifresi normalde boş olması lazım. Fakat sanırım siz de
boş kabul etmiyor. Pardus'ta durum farklı olabilir emin değilim o yüzden.
Pardus'u kurarken girdiğiniz sistem yönetici (root) şifresini girmeyi
deneyebilirsiniz.

> If you have never set a root password for MySQL, the server does not
> require a password at all for connecting as root. To setup root password for
> first time, use mysqladmin command at shell prompt as follows:
>
> # mysqladmin -u root password NEWPASSWORD
>
> However if you want to change (or update) a root password, then you need
> to use following command:
>
> # mysqladmin -u root -p oldpassword newpass
>
> Enter password:

Olmazsa aşağıdaki komut ile kendinize bir şifre belirleyebilirisiniz.

# mysqladmin -u root password SIFRENIZ

eğer ilk şifrenizi biliyorsanız

# mysqladmin -u root -p ESKISIFRE YENISIFRE

şeklinde şifrenizi belirleyebilirsiniz.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.