[Pardus-kullanicilari] Mysql'i kurdum ama ayarlarını nasıl yapacağım?

Ahmet Akmaz linukscular at gmail.com
12 Oca 2008 Cmt 10:15:06 EET

Hazır konu açılmışken, ben de PhpMyAdmin ile ilgili problemimi dile
getireyim. Yanlış değilsem bu konu ile yakından alakalı.

Daha önce ben PhpMyAdmin problemini dile getirmiştim. O gün problemi
çözdüğümü düşündüm ancak çözemedim. PhpMyAdmin'e girmeyi başarıyorum
fakat bilgisayarı kapatıp açınca aynı problem devam ediyor. Sizleri
rahatsız etmemek adına tam 5 gündür bu konu ile uğraşıyorum; çözüm
bulamayınca sizlerin yardımına tekrar müracaat ediyorum. Yardımlarınız
için şimdiden teşekkür ederim.
Önceki başlık altında bu mesele ile ilgili Erkan ALTAN Bey benden
şunları istemişti. Şimdi onun istediği bilgileri gönderiyorum.

İstek: $ sudo pisi it  mysql-server phpmyadmin --reinstall ile kurulum yap.

Sonuç: Kurulumu yaptım. Kurulumda bir problem olmadı. PhpMyAdmin'e
giriş yaptığımda şu hatayı verdi:
	Hata
 #2002 - Sunucu yanıt vermiyor (ya da yerel MySQL sunucusunun soketi
doğru olarak yapılandırılmadı)

Bilgisayarı açıp kapattıktan sonra PhpMyAdmin'e açmaya çalıştığımda şu
hata ile karşılaştım:
	Hata
 #1045 - Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)

İstek: $ pisi lr, $ service, $ service mysql-server stop, $ service
mysql-server start, $ ls /var/www/localhost/htdocs, $ ls
/var/www/localhost/htdocs/phpmyadmin komutlarının çıktıları.

$ pisi lr çıktısı:
pardus-2007.2
   http://paketler.pardus.org.tr/pardus-2007.2/pisi-index.xml.bz2
Contrib
   http://paketler.pardus.org.tr/contrib-2007/pisi-index.xml.bz2

$ service çıktısı:
     Servis     |   Durum   | Otobaşla | Açıklama
PolicyKit       | çalışıyor |   evet   | Politika Araçları
acpid           | çalışıyor |   evet   | ACPI Sunucusu
alsa-utils      | çalışıyor |   evet   | ALSA Ses Yöneticisi
apache          | çalışıyor |   evet   | Apache Web Sunucusu
bluez-utils     |           |          | Bluetooth Araçları
cups            | çalışıyor |   evet   | CUPS Yazıcı Sunucusu
cyrus-sasl      |           |          | Cyrus-SASL Sunucusu
dbus            | çalışıyor |   evet   | DBUS Masaüstü İletişim Sistemi
eciadsl         |           |          | EciADSL Yöneticisi
esound          |           |          | Enlightened Ses Sunucusu
fnfx            |           |          | fnfx Sunucusu
gpm             |           |          | Konsol için Fare Sunucusu
hal             | çalışıyor |   evet   | Donanım Soyutlama Katmanı (HAL)
iptables        |           |          | Güvenlik Duvarı
ipw3945-daemon  |           |          | Intel Centrino kablosuz ağ
(ipw3945) düzenleyici
irda-utils      |           |          | Kızılötesi Aygıt Yöneticisi
irqbalance      |           |          | Irqbalance Servisi
kdebase         | çalışıyor |   evet   | KDE Masaüstü Ortamı
lirc            |           |          | InfraRed Bağlantı Yöneticisi
mDNSResponder   | çalışıyor |   evet   | Zeroconf İstemcisi
microcode-ctl   | çalışıyor |   evet   | Intel IA32 CPU Microcode Güncelleyici
mysql-server    | çalışıyor |   evet   | MySQL Veritabanı Sunucusu
nas             |           |          | Ağ Ses Sistemi
net-snmp        |           |          | SNMP Sunucusu
nfs-utils       | çalışıyor |   evet   | NFS Sunucusu
openssh         | çalışıyor |   evet   | Güvenli Kabuk Sunucusu
portmap         | çalışıyor |          | Portmap Sunucusu
samba           |           |          | SMB Ağ Paylaşımı
setserial       |           |          | Seri Port Değiştirici
slmodem         |           |          | Smartlink Modem Yöneticisi
subversion      | çalışıyor |   evet   | SVN Sunucusu
sysklogd        | çalışıyor |   evet   | Sistem Mesajları Kütüğü
timidity        |           |          | Timidity Sanal MIDI Ardışımlayıcı
vixie-cron      | çalışıyor |   evet   | Cron Görev Zamanlayıcı
wpa_supplicant  |           |          | WPA Sunucusu
zemberek-server | çalışıyor |          | Zemberek Yazım Denetimi

$ service mysql-server stop çıktısı:
'mysql-server' servisi durduruldu.

$ service mysql-server start çıktısı:
'mysql-server' servisi başlatıldı.

$ ls /var/www/localhost/htdocs çıktısı:
apache.css     icons          index-es.html  index-ptbr.html  pardus.png
apache_pb.gif  index-de.html  index.html     index-tr.html    phpmyadmin

$ ls /var/www/localhost/htdocs/phpmyadmin çıktısı:
browse_foreigners.php  LICENSE                 server_sql.php
calendar.php           libraries               server_status.php
ChangeLog              license.php             server_variables.php
changelog.php          main.php                show_config_errors.php
chk_rel.php            navigation.php          sql.php
config                 pdf_pages.php           tbl_addfield.php
config.inc.php         pdf_schema.php          tbl_alter.php
config.inc.php~        phpinfo.php             tbl_change.php
config.sample.inc.php  phpmyadmin.css.php      tbl_create.php
contrib                pmd                     tbl_export.php
CREDITS                pmd_common.php          tbl_import.php
db_create.php          pmd_display_field.php   tbl_indexes.php
db_datadict.php        pmd_general.php         tbl_move_copy.php
db_export.php          pmd_help.php            tbl_operations.php
db_import.php          pmd_pdf.php             tbl_printview.php
db_operations.php      pmd_relation_new.php    tbl_relation.php
db_printview.php       pmd_relation_upd.php    tbl_replace.php
db_qbe.php             pmd_save_pos.php        tbl_row_action.php
db_search.php          print.css               tbl_select.php
db_sql.php             querywindow.php         tbl_sql.php
db_structure.php       README                  tbl_structure.php
docs.css               readme.php              test
Documentation.html     RELEASE-DATE-2.11.2.2   themes
Documentation.txt      scripts                 themes.php
error.php              server_binlog.php       TODO
export.php             server_collations.php   transformation_overview.php
favicon.ico            server_databases.php    transformation_wrapper.php
INSTALL                server_engines.php      translators.html
import.php             server_export.php       user_password.php
index.php              server_import.php       view_create.php
js                     server_privileges.php
lang                   server_processlist.php