[Pardus-kullanicilari] samsunlinux

Uygar UZUNHASAN uygaruzunhasan at yahoo.com
12 Oca 2008 Cmt 10:29:40 EET

>Birçok kişi farklı telaffuzlar kullansa da; Linux, Fince bir
 sözcük olduğu
>için Linuks şeklinde okunuyor. Dolayısıyla Linux'un Linux'la gibi
 ek
>kullanımları daha doğru olur kanımca.

    Arkadaşlar bir hatayı hatayla düzeltemeyiz, söylediklerinizde haklısınız, doğru okunuş Linuks dur, ü kullanımı türkçe sesli uyumunu sağlayabilir ancak devşirme kelimelerde böyle bir kaygı yoktur, kimse "televizyön" demez.
    "Linaks" şeklinde bir okuma ise "içimizdeki Amerikalılar" tarafından muhteşem kültür ve bilgi birikiminin (?) getirdiği bir dışavurumdur. Bir de bunu televizyona çıkıp ürün tanıtımlarını bizzat yapan genel müdürlerden duyunca dünyanın yuvarlak olduğu ve batıya fazla gidince doğuya ulaşacağımız gerçeği geliyor aklıma.

    Hatadan bahsedeyim, Türkçe yazı kurallarına göre ekler (kısaltmalar da dahil) yazılışa göre inceltilir, Yani "A.B.D.'ne" değil "A.B.D.'ye" veya "Michael'a" değil "Michael'e" yazılır. Sandığımız gibi Türkçe yazıldığı gibi okunan bir dil değildir.

   Not: Konu bu listeye pek değildi ama dayanamadım, bu arada Pardus'un Türkçeleştirilme çalışmaları iyi de bazen insan sinirdeniyor. Mesela bir dökümanı kaydetmeden çıkarken kaydet, sil, iptal sorusu çıkıyor. Üstteki cümle ne olursa olsun, sil kelimesi yapılan eyleme tekabül etmiyor, sil yerine iptal, iptal yerine vazgeç olmalı.

Uygar UZUNHASAN
uygaruzunhasan at yahoo.com

Looking for last minute shopping deals?
Find them fast with Yahoo! Search.  http://tools.search.yahoo.com/newsearch/category.php?category=shopping