[Pardus-kullanicilari] Kurulum=Güncelleme Gerçeği ve Öneri

Ali E. İMREK armuting at gmail.com
2 Oca 2008 Çar 17:09:26 EET

Elbette güncelleme yapmak istemeyen kullanıcılar için all-in-one bir
kurulum CD'si çok iyi ama güncel sistem isteyen bir kullanıcı bugün
Pardus 2007.3 kurulumu yapsa, kurulumdan hemen sonra güncelleyeceği
yüzlerce MB boyutunda paketleri sisteme kurmak zorunda kalıyor. (Delta
Paket sistemi bu işi ne derece çözecek bilmiyorum)

Eğer sadece pisi-çomar-bash gibi taban sistemi içeren bir kurulum
sürümü de yayınlansa hem çok kısa sürede kurulur hem de kullanıcı
istediği paketlerin en güncel halini internetten kurabilir.

Yani demek istediğim pisi depoları ve pisi teknolojisi sadece
güncelleme için değil kurulum için de kullanılsın artık. (Kullanmadım
ama Gentoo kurulumunda da sanırım benzer bir mantık var)

(Şimdi geliştirici adeti gereği Onur çıkıp bu işi siz üstlenin
diyebilir :) Pardusman ile beceremedim, yeterli bilgim ve zamanım olsa
yapılabilirliği üzerine çalışacağım.)