[Pardus-kullanicilari] Şişen log dosyaları

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
2 Oca 2008 Çar 00:00:01 EET

On Tue, 1 Jan 2008 23:42:56 +0200
"Ahmet Emre Aladağ" <aladagemre at gmail.com> wrote:

> Merhabalar,
>
> Bugün filelight programı ile diskimde neyin ne kadar yer kapladığına
> bakarken /var/log/acpid dosyasının 403MB, daemon.log dosyasının ise
> 164MB tuttuğunu gördüm. İçini açıp incelediğimde daemon.log
> dosyasında bir ara her saniye 10 satır log tuttuğunu ve bu satırları
> kısır döngü içerisinde tekrar ettiğini gördüm.
>
> daemon.log'dan bir kesit: http://rafb.net/p/Xz850h54.html
> acpid'den bir kesit: http://rafb.net/p/wFCFAj79.html
>
> Acaba bir sorun mu yaşanıyor işlemcimle ilgili? (Dizüstü AMD Sempron
> 1800 Mhz)
> [...]

 Zararı olmaz ama söylediğiniz rakamlar çok çok fazla. Benim
bilgisayarımda bütün /var/log dizini 16MB yer tutuyor. Sisteminizde
logrotate paketi kurulu değilse kurmanızı tavsiye ederim.

 Bir de acpi ile ilgili bir sorun yaşıyor olabilirsiniz, ya da
zamanında yaşadınız ve çözüldü. Dosyaları silerseniz bile neler oluyor
bitiyor takip etmenizde fayda var.