[Pardus-kullanicilari] Xp diskinden veri okuma ve Xp diskine veri yazma

Linux linuxlist at gmail.com
4 Şub 2008 Pzt 00:08:04 EET

2008/2/3 Ali E.İMREK <alierkanimrek at gmail.com>:

> NTFS yerine ext kullanın, Windows'a www.fs-driver.org/ adresinden sürücüsünü
> yükleyebilirsiniz, ben sorunsuz kullanıyorum, yanlız bir şartla ne
> Windows'dan Linux root bölümlere ne de Linux'dan Windows C: bölümüne yazma
> işlemi yapmayın ve verilerinizi mutlaka sistem olmayan ayrı bir ext bölüme
> alın. (FAT32'de olur ama en fazla 32 MB biçimlendirme yapılabiliyor)

Windowstan ext2/3'e yazmak yerine linuxtan ntfs'e yazmayi tercih ve tavsiye
ederim. Ayrica FAT32'nin limiti 32 MB degil 8 TByte'tır ama Windows 2000 ve
sonrası tüm işletim sistemleri 32GB'tan büyük diskleri FAT32 ile
formatlamazlar (Klasik MS taktiği, NTFS kullanımını zorunlu tutmak için
ancak sorunsuz kullanırlar). 32GB'tan büyük formatlama ise cluster boyunun
fazla büyümesi sebebiyle disk israfından başka bir şey değildir.

Sizin durumunuzda, örneğin bir müzik arşiviniz var ve bunu hem Pardus hem
Windows ile kullanmak istiyorsanız bu bölümü pardusta "ro" olarak
bağlayabilirsiniz, böylece asla bozma gibi bir riskiniz olmaz. Tabii
değişiklik yapamaz, mp3 etiketlerini vs değiştiremezsiniz.

Aradaki geçişi risksiz sağlamak için bir tane FAT32 bölüm oluşturabilir,
sadece burada pardus ile yazma yapabilirsiniz.

Windowstan pardus bölümlerini fazla karıştırmayı tavsiye etmiyorum.

Saygılarımla.
Umut.